خبر فوری

 
 
گزارش روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و عربستان سعودی
کد خبر :1754677265

19:33 1398/04/02


برچسب ها : اتاق بازرگانی, پاکستان, تجارت, عربستان سعودی,

گروه تحقیقاتی و سیاست اتاق بازرگانی و صنایع، فدراسیون پاکستان در گزارش اخیر خود در خصوص روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور پاکستان و عربستان سعودی نوشت: عربستان سعودی، کشوری حائز اهمیت برای پاکستان است و میان دو کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی روابطی تاریخی و مذهبی استوار هستند.


کراچی: به گزارش راز نیوز، گروه تحقیقاتی و سیاست اتاق بازرگانی و صنایع، فدراسیون پاکستان در گزارش اخیر خود در خصوص روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور پاکستان و عربستان سعودی نوشت: عربستان سعودی، کشوری حائز اهمیت برای پاکستان است و میان دو کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی روابطی تاریخی و مذهبی استوار هستند. درحال حاضر حجم تجارتی میان دو کشور 3.5 میلیارد دلار است، پاکستان در حال حاضر فرآورده های نفتی، محصولات پلاستیکی، مواد شیمیایی آلی و کود را وارد و غلات،گوشت، سبزیجات، نوشیدنی، پارچه و میوه را به عربستان سعودی صادر می‌کند. فرصت های بسیاری برای روابط بیشتر تجاری و اقتصادی میان دو کشور وجود دارند و دولت فعلی نیز خواستار توسعه روابط دوجانبه با سعودی است که این امر با بررسی دیدارهای مقامات دو کشور قابل مشاهده است. اخیرا دو طرف توافقنامه هایی در بخش های تجارت، انرژی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری و دیگر زمینه ها را امضاء کرده اند.
براساس گزارش فدراسیون پاکستان، پاکستان زمینه هایی برای توسعه صادرات پارچه، دارو، برنج، کالاهای دریایی، سبزیجات، میوه ها، اقلام لبنی و چرم به عربستان سعودی را دارد. همچنین موانعی نیز وجود دارند که موجب عدم تجارت میان دو کشور در خصوص برخی کالاها می شوند که باید برطرف شوند. در گزارش بر این موضوع که شورای تجاری مشترک دو کشور باید بیش از فعالیت های موجود، باید تلاش کند و روابط افراد سرمايه دار، تشکیل هیئت های کسب و کار، فعالیت های تجاری و برگزاری نمایشگاه ها و شرکت در آنها نیز تاکید و موضوعات ذکر شده امری ضرور قلمداد شده اند.

ارسال نظر

 
1