خبر فوری

 
گزارش راز نیوز از حضور رهبران و حامیان تروریسم در کنفرانس منعقد شده انجمن دفاع پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :208910706

15:17 1397/07/09


برچسب ها : پاکستان, حافظ سعید, سمیع الحق, لشگر طیبه, نور الحق قادری, هند,

انجمن دفاع پاکستان با دعوت از احزاب مختلف پاکستان اقدام به برگزاری کنفرانس مشترکی میان گروههای مختلف مذهبی نمود که حضور سرکرده گروههای تروریستی و دیگر حامیان تروریسم در این کنفرانس بسیار جای تعجب دارد.


 

اسلام آباد:انجمن دفاع پاکستان با دعوت از احزاب مختلف پاکستان اقدام به برگزاری کنفرانس مشترکی میان گروههای مختلف مذهبی  نمود که حضور سرکرده گروههای تروریستی و دیگر حامیان تروریسم در این کنفرانس بسیار جای تعجب دارد.

طبق اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری های مختلف پاکستان انجمن دفاع پاکستان به منظور بررسی موضوعات مختلف مذهبی و سیاسی اعم از تهدیدات اخیر هند،استفاده سلاح های شیمیایی در کشمیر اشغالی و تفکر و عقیده ختم نبوت(ص) کنفرانسی را با حضور احزاب مختلف پاکستان تشکیل داد.

سمیع الحق دبیر انجمن دفاع پاکستان که به عنوان یکی از حامیان اصلی و رهبر معنوی طالبان شناخته میشود ریاست این کنفرانس را بر عهده داشت.

این کنفرانس دیروز بعد از ظهر با حضور رهبران مختلف گروههای مذهبی در اسلام آباد برگزار  شد.

افراد و شخصیت های مختلفی که در این کنفرانس شرکت نمودند با شرح سمت و گرایش مذهبی و یا سیاسی به این شرح است:

  1. حافظ سعید رئیس جماعت الدعوه سابق و سرکرده گروه تروریستی لشگر طیبه
  2. سراج الحق رئیس جماعت اسلامی پاکستان و عضو سابق مجلس ایالتی خیبرپختونخواه
  3. شیخ رشید احمد وزیر راه آهن دولت فعلی پاکستان
  4. نور الحق قادری وزیر امور مذهبی دولت فعلی پاکستان
  5. سردار عتیق احمد دبیر انجمن مسلمانان جامو و کشمیر و نخست وزیر سابق منطقه جامو و کشمیر
  6. محمد اویس نورانی سرپرست اعلی جماعت اهل سنت پاکستان و عضو جمعیت علماء پاکستان
  7. محمد اعجاز الحق  فرزند  ضیاء الحق دیکتاتور سابق پاکستان و دبیر کل حزب مسلم لیگ شاخه ضیاء
  8. شاه زین بُگتی از سیاستمداران پاکستانی و عضو فعلی مجلس ملی پاکستان
  9. ژنرال میرزا اسلم بیگ فرمانده سابق ارتش پاکستان
  10. سیف الله خالد دبیر حزب «ملی مسلم لیگ»
  11. فضل الرحمن خلیل فرمانده  سابق گروه تروریستی حرکت المجاهدین و سرکرده گروه انصار الامه
  12. لیاقت بلوچ از رهبران جماعت اسلامی پاکستان
  13. قاری محمد یعقوب شیخ دبیر انجمن نظریه پاکستان
  14. سید هارون گیلانی دبیر حزب هدیة الهادی
  15. حافظ عاکف سعید دبیر حزب تنظیم اسلامی
  16. ژنرال اسد درانی عضو بازنشسته ارتش پاکستان و رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان(ISI)
  17. زبیر احمد ظهیر رئیس جماعت اهل حدیث پاکستان
  18. حافظ ابتسام الهی ظهیر از اعضای جماعت اهل حدیث پاکستان

علاوه بر اسامی نامبرده شده شخصیت های متعدد مذهبی و سیاسی پاکستان نیز در این کنفرانس شرکت داشتند.

رهبران احزاب مختلف پاکستان و شخصیت های سیاسی با گرد هم آمدن در این کنفرانس و بحث و گفتگو و اجماع نظر درباره موضوعات مختلف سیاسی و مذهبی پاکستان و منطقه اقدام به انتشار بیانیه پایانی نمودند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس در بیانیه خود با اشاره به موضوع کشمیر و هند گفتند:گزارش منتشر شده سازمان ملل متحد در خصوص پایمال شدن حقوق انسانی در کشمیر مبنی بر صداقت و واقعیت بوده است و صدای دادخواهی مردم کشمیر را به گوش  جهانیان رسانیده است.

همچنین حضار این کنفرانس تهدیدات  اخیر هند علیه پاکستان را خطری برای امنیت منطقه جنوب آسیا دانستند.

در این بین نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان با اشاره به موضوع هتک حرمت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) گفت:پاکستان اکنون به عنوان نماینده عالم اسلام برای دفاع از حرمت پاک رسول الله(ص) شناخته میشود.

وی گفت:با توجه به دستورات عمران خان،ما سفیر هلند را احضار کردیم و مراتب اعتراض شدید خود را اعلام نمودیم،وزیر امور خارجه پاکستان اکنون به عنوان نماینده امت مسلمان به دفاع از حرمت پیامبر اسلام(ص) در سخنرانی خود در سازمان ملل پرداخت.

وی در ادامه گفت:شناسایی و ثبت مدارس مذهبی توسط دولت با سوء تفاهم گروهها و احزاب مذهبی روبرو شده است،ما با نمونه قرار دادن حکومت مدینه صدر اسلام،متوقف نمودن فعالیت مدارس مذهبی را حتی در ذهن خود هم نباید تصور کنیم.

وی گفت:ما تمام این سوء تفاهم های ایجاد شده را رفع خواهیم نمود و ظرف چند روز آینده دبیر اتحاد تنظیمات المدارس دینیه با نخست وزیر دیدار خواهد نمود.

قادری افزود:هند از فعالیت گروه های مردمی در کشمیر هراسان شده است،چنانچه هند بخواهد دست به اقدام گستاخانه ای بزند با پاسخ شدید ما روبرو خواهد شد.

سمیع الحق دبیر انجمن دفاع پاکستان در سخنان خود در این کنفرانس گفت:همه ملت پاکستان باید با کنار گذاشتن تمامی اختلافات خود،برای حل مسائل ملی پاکستان با یکدیگر متحد شوند.

وی گفت:هند در حال تهدید نمودن ماست و ما از دولت خواهان آن هستیم که سیاستی را اتخاذ نماید که هند نتواند پاکستان را تهدید به جنگ نماید.هند یک کشور تروریست است و ما همیشه در حال آماده باش برای مقابله با تهدیدات هند هستیم.

در این کنفرانس برای تشکیل جلساتی از قبیل در شهرهای لاهور،کراچی،کویته و پیشاور نیز تصمیم گیری شد.

رسانه های هند با بازتاب برگزاری این کنفرانس در اسلام آباد نسبت به حضور وزرای دولت عمران خان در کنار حافظ سعید سرکرده لشگر طیبه واکنش نشان دادند.

رسانه های هند با اشاره به ملاقات افراد دولتی با حافظ سعید،آن را نمونه ای از عملی شدن شعار تغییرات عمران خان دانستند.

حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی لشگر طیبه و مغز متفکر حمله تروریستی  به شهر بمبئی است.

لشگر طیبه گروه تروریستی است که در عملیات های مختلف تروریستی هند دست داشته است و دولت هند نیز آن را در لیست سیاه گروه های تروریستی قرار داده است.

دولت پاکستان پیش تر فعالیت های این گروه را در پاکستان ممنوع اعلام کرده بود و حافظ سعید را به حبس خانگی محکوم نموده بود.اما پس از مدتی حافظ سعید از حبس بیرون آمد و فعالیت های وی نیز آزاد اعلام گردید.

مقامات دولتی هند بارها در موضع گیری های مختلف  نگرانی دهلی نو را از آزادی حافظ سعید اعلام نموده اند و از دولت پاکستان خواستار مقابله با فعالیت های وی شدند.

در سفر ماه گذشته مائیک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به شبه قاره هند و ملاقات وی با مقامات هندی،دو طرف در خصوص فعالیت های لشگر طیبه و حضور آزادانه حافظ سعید به گفتگو پرداختند و حمایت پاکستان از این گروه تروریستی را به شدت محکوم نمودند.

ارسال نظر

 
1