خبر فوری

 
 
گزارش حمله انتحاری به جشن عید میلاد النبی( صلی الله علیه و آله وسلم) در کابل افغانستان
کد خبر :1487032046

16:56 1397/08/30


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, داعش, طالبان,

دیروز (دوشنبه) متاسفانه حمله انتحاری به جشن عید میلاد النبی صلی الله علیه و آله وسلم در حال برگزاری در سالن عروسی کابل رخ داد که خسارات جانی زیادی را درپی داشت.


دیروز (دوشنبه) متاسفانه حمله انتحاری به جشن عید میلاد النبی صلی الله علیه و آله وسلم در حال برگزاری در سالن عروسی کابل رخ داد که خسارات جانی زیادی را درپی داشت. طبق گزارشات تاکنون 43 نفر کشته و به گفته وزیر بهداشت افغانستان، حدود 83 نفر نیز زخمی شده اند. وضعیت 24 تن از زخمی ها نیز وخیم گزارش شده است. وخیم بودن اوضاع 24 تن از زخمی ها به معنای احتمال افزایش تعدا کشته شدگان خواهد بود. طبق گزارشات، در این مراسم حدود هزار نفر شرکت کرده بودند، در میان مراسم و حدود ساعت 6 رسمی به وقت کابل، شخص انتحاری با ورود به مراسم جشن خود را در میان مردم منفجر کرد.

این دومین انفجار بزرگ و خونین کابل طی چند ماه گذشته بوده است. پس از این فاجعه خونین، رئیس جمهور افغانستان طی بیانیه ای یک روز را به عنوان عزای عمومی اعلام کره است. ناگفته نماند که نخست وزیر پاکستان عمران خان و مقامات ایران، این حمله را حمله ای بزدلانه خوانده و آن را محکوم کردند. در پی آن مقامات پاکستان و ایران نیز با خانواده شهدا ابراز همدردی کردند.

طبق آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری الجزیره، در سال جاری حدود 1700 حملات تروریستی در سرتاسر افغانستان انجام شده اند. گفتنی است طی این حملات تروریستی، تعداد کشته شدگان به 3 هزار نفر رسیده است. قابل ذکر است که در افغانستان با توجه به وضعیت حاضر، هم اکنون دو گروه تروریستی داعش و طالبان در حال فعالیت هستند.

این درحالی است که طبق گزارش راز نيوز ،فرد انتحاری در جنوب ایالت پنجاب پاکستان مورد آموزش تروریستی قرار گرفته بود. لازم به ذکر است که پاکستان هرشخص و یا گروهی را که خواستار انجام عملیات تروریستی در میان مذاهب شیعه و اهل سنت باشد، را تربیت کرده و آن را به سوی افغانستان می فرستد.

ارسال نظر

 
1