خبر فوری

 
 
گزارش بانک جهانی مبنی بر بهبود روند فعالیت های تجاری در پاکستان
کد خبر :1920512541

09:58 1397/08/11


بانک جهانی با انتشار گزارشی اذعان نموده است که اصلاحات در فعالیت های تجاری و تطبیق آن با روش های جدید تجارت و بازرگانی در پاکستان تا حد بسیار قابل توجهی پیشرفت داشته است.


 

انتشار گزارشی اذعان نموده است که اصلاحات در فعالیت های تجاری و تطبیق آن با روش های جدید تجارت و بازرگانی در پاکستان تا حد بسیار قابل توجهی پیشرفت داشته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده در این گزارش،الکترونیکی شدن تمامی فعالیت های مربوط به ثبت املاک و ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین،باعث شفاف سازی در روند ثبت اموال و دارایی ها از جمله املاک شده است.

بانک جهانی در این گزارش خود به تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان برای بهبود فضای کسب و کار طی 10 سال گذشته نیز اشاره کرده است و از سال 2008 میلادی تاکنون تمامی اصلاحات انجام شده در شهرهای کراچی و لاهور را با یکدیگر مقایسه کرده است.

طبق این گزارش،پاکستان در سال 2018 با توسعه ثبت آنلاین،یکجا سازی تمامی اقدامات و نامه نگاری های مربوط به فعالیت های تجاری و راه اندازی سیستم تبادل مستقیم اطلاعات میان بخش ثبت فعالیت های تجاری و اداره مالیات توانسته است شروع یک فعالیت تجاری را تسهیل بخشد و این نوع تغییرات در هر دو شهر کراچی و لاهور اعمال شده است.

تسهیل روند ثبت املاک،منظم سازی امور مربوطه،برپایی نظام ثبت اتوماتیک و شفاف از نمونه های اصلاحات در فعالیت های تجاری در لاهور ذکر شده است.

لازم بذکر است پاکستان در سال 2017 با حذف اجباری بودن امضای دیجیتال بر اساس کد ملی،فعالیت های تجاری را تسهیل بخشید و این تغییرات را در شهرهای کراچی و لاهور اعمال نمود و در همین رابطه فهرست مدارک لازم برای ثبت املاک به صورت آنلاین منتشر شد.

همچنین برای حمایت از سرمایه گذاران کوچک اقتصادی نیز اقدامات موثری در شهرهای کراچی و لاهور صورت گرفت.

علاوه بر این با ساخت ترمینال جدید برای کانتینرها و الکترونیک سازی ثبت مدارک در هر دو شهر کراچی و لاهور،فعالیت های مربوط به این حوزه تجاری تا میزان بسیار موثری بهبود و تسهیل یافته است.

همچنین با برپایی نظام جدید گمرک مبتنی بر وب،میزان صادرات و واردات افزایش چشمگیری داشته است.

ارسال نظر

 
1