خبر فوری

 
 
گزارش بانک جهانی از وضعیت اقتصادی پاکستان/کاهش توان پاکستان برای مقابله با فشار های خارجی
کد خبر :21018631

10:55 1397/07/16


برچسب ها : GDP, بانک جهانی, پاکستان,

بانک جهانی از کاهش توان پاکستان برای مبارزه با فشارهای خارجی خبر داده که بر اثر آن میزان قابل توجهی از ذخایر ارزی پاکستان کاسته خواهد شد و متعاقبا میزان نرخ بدهی های پاکستان با افزایش روبرو خواهد شد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،بانک جهانی از کاهش توان پاکستان برای مبارزه با فشارهای خارجی خبر داده که بر اثر آن میزان قابل توجهی از ذخایر ارزی پاکستان کاسته خواهد شد و متعاقبا میزان نرخ بدهی های پاکستان با افزایش روبرو خواهد شد.

بانک جهانی گزارشی به نام «بحران بودجه» درباره کشورهای منطقه جنوب آسیا منتشر نموده و نوشته است در حال حاضر وضعیت اقتصادی پاکستان وخیم است و وضع قوانین سخت مالی علاوه بر کاهش میزان درآمدها،باعث منفی شدن روند پیشرفت اقتصادی شده است.

در این گزارش آمده است برای مقابله با وضعیت بد اقتصادی در آینده،باید اقدامات مناسبی از سوی دولت پاکستان صورت گیرد.

بانک جهانی گفته است برای بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان باید برنامه های کوتاه مدت اقتصادی را جامه عمل پوشاند تا اقتصاد از پاکستان از شیب منفی خود خارج شود.

بانک جهانی در ادامه پیشنهاد داده است برای مقابله با زیان های رو به افزایش پاکستان باید تعدیل اقتصادی صورت گیرد،زیرا با توجه به افزایش میزان سود بانکی،پاکستان به میزان قابل توجهی به پروژه های سرمایه گذاری خارجی به منظور تامین ارز،نیاز پیدا خواهد کرد.

این بانک هشدار داده است که میزان تولید ناخالص داخلی پاکستان(GDP) در سال جاری مالی،میزان 4.8 درصد خواهد بود،زیرا دولت برای برقراری توازن اقتصادی ممکن است سیاست های مالی خود را بیش از پیش سخت نماید.

چناچه وضعیت اقتصادی پاکستان بهبود یابد،میزان تولید ناخالص داخلی(GDP) در سال 2020 برابر با 5.2 درصد خواهد بود و بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان به شرایط متعددی از جمله ثبات اقتصاد خرد داخلی،شرایط حاکم بر اقتصاد خارجی،قیمت نفت در بازارهای جهانی و برقراری مجدد صادرات پاکستان وابسته خواهد بود.

بر اساس گزارش بانک جهانی،میزان تورم در پاکستان در سال 2019 میلادی 8 درصد خواهد بود که تا سال 2020 ثابت خواهد ماند و پیش بینی میشود تا 2 سال آینده بر میزان کسری بودجه و ضرر اقتصادی افزوده خواهد شد.

ارسال نظر

 
1