خبر فوری

 
گزارش بانک جهانی از خسارت 30 میلیارد دلاری در جریان سیل اخیر در پاکستان
کد خبر :1884797031

15:04 1401/08/06


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, ایالت سند, بانک جهانی, پاکستان و بانک جهانی, خسارت جانی, سیل زدگان, گزارش, کمک مالی,

بانک جهانی طی گزارشی میزان خسارات وارده در جریان سیل اخیر در پاکستان را 30 میلیارد دلار برآورد کرد و عنوان داشت: پاکستان مبلغ 16 میلیارد دلار برای بازسازی نقاط آسیب دیده و جبران خسارات نیاز دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بانک جهانی طی گزارشی میزان خسارات وارده در جریان سیل اخیر در پاکستان را 30 میلیارد دلار برآورد کرد و عنوان داشت: پاکستان مبلغ 16 میلیارد دلار برای بازسازی نقاط آسیب دیده و جبران خسارات نیاز دارد.

در گزارش بانک جهانی آمده است در جریان سیل اخیر علاوه بر تلفات جانی سنگین بخش‌های مختلف مسکونی، کشاورزی، دام، حمل و نقل و ارتباطات دچار خسارت‌های شدید به ترتیب به میزان 5.6 میلیارد دلار، 3.7 میلیارد دلار و 3.3 میلیارد دلار شدند.

طبق این گزارش ایالت سند بیشترین میزان خسارت در جریان سیل اخیر در این کشور را متحمل شده است و پس از آن ایالت‌های بلوچستان، خیبر پختون خوا و پنجاب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش بانک جهانی در سیل پاکستان 33 میلیون نفر دچار آسیب شدند و 1730 نفر نیز جان خود را از دست دادند، در حال حاضر نیز همچنان مناطقی در زیر آب قرار دارند، وجود آب در این مناطق باعث شیوع انواع بیماری‌ها شده است. در حال حاضر 8 میلیون بی‌خانمان با مسائل و مشکلات بهداشتی مواجه هستند.

در ادامه این گزارش گفته شده است طی این سیل سهمگین در پاکستان، زنان وابسته به بخش‌های کشاورزی و دامداری بیشترین تأثیرات را به خود پذیرفته‌اند. دولت در حال امدادرسانی به مردم آسیب دیده و تلاش برای احیای زندگی عمومی مردم است تا ثبات در اقتصاد خرد و ثبات مالی در جامعه ایجاد گردد.

بانک جهانی در این گزارش توصیه‌هایی را برای توسعه یک چارچوب جامع جهت احیای زندگی با حفظ تمرکز بر زیرساخت‌های زیست‌محیطی و کشاورزی ارائه نموده است.

در گزارش گفته شده است پاکستان به دلیل منابع محدود مالی برای احیای جامع و منعطف نیازمند حمایت بین‌المللی و سرمایه گذاری بخش خصوصی است، دولت پاکستان مصمم به انجام اصلاحات جهت ایجاد منابع مالی جدید و بهبود دستیابی به اهداف و هزینه‌های مردمی است.

بانک جهانی افزود: عزم نهادهای بین‌المللی همچون بانک توسعه آسیا، اتحادیه اروپا و بانک جهانی برای همکاری همه‌جانبه با مردم و دولت پاکستان باعث خرسندی است.

ارسال نظر

 
1