خبر فوری

 
 
گزارش بازرس کل امریکا در امور بازسازی افغانستان در خصوص کاهش قدرت دولت کابل در کنترل سرزمین افغانستان
کد خبر :1430893106

10:27 1397/11/12


برچسب ها : آمریکا, دولت افغانستان, طالبان افغانستان,

در سه ماه انتهایی سال 2018 میلادی شاهد کاهش 1.5 درصدی این آمار هستیم، بر اساس آمار منتشر شده از جمعیت کل 33.3 میلیون نفری افغانستان تعداد 21.2 میلیون نفر در مناطق تحت کنترل دولت افغانستان سکونت دارند.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان(SIGAR)، با ارائه گزارشی به کنگره آمریکا از عدم تاثیر سیاست های رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در خصوص ایجاد ثبات در منطقه جنگ زده جنوب آسیا خبر داد.

در این گزارش آمده است: بر اساس آمار و ارقام غیر رسمی دریافت شده از نمایندگان نظامی و سیاسی حاضر در افغانستان طی سه ماه انتهای سال 2018 میلادی هیچگونه تاثیری از سیاست های جدید آمریکا در منطقه جنوب آسیا مشاهده نگردیده است.

بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان(SIGAR)،  با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی یکی از ماموران آمریکا در اردیبهشت سال جاری تاکید کرد که آمریکا تا زمانی که از حمایت داخلی مردم افغانستان برخوردار نباشد قادر به بازسازی و بهبود اوضاع افغانستان نخواهد بود.

بر اساس این گزارش برنامه جامع تهیه شده از سوی دولت آمریکا به طور کامل با اوضاع افغانستان مطابقت ندارد.

طبق این گزارش، به‌رغم افزایش شمار حملات هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع شورشیان در افغانستان، دولت کابل به تدریج در حال از دست دادن وسعت کنترل خود بر خاک این کشور است.

در ادامه این گزارش آمده است: در آبان ماه سال جاری، تنها ۵۳ درصد از ۴۰۷ منطقه مختلف این افغانستان تحت کنترل دولت قرار داشت؛ این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان این میزان هم اکنون بسیار کاهش یافته است.

از سوی دیگر به موجب اطلاعات و داده هایی که از سوی هیئت مامور ناتو در افغانستان تهیه شده حدود 63.5 درصد از ساکنان این کشور در تاریخ یاد شده در مناطقی زندگی می کردند که تحت کنترل دولت قرار داشت در حالی که این آمار در مقایسه با سه ماه نخست سال 2017 میلادی نزدیک به ۳ درصد کاهش را بیان میکند.

در سه ماه انتهایی سال 2018 میلادی شاهد کاهش 1.5 درصدی این آمار هستیم، بر اساس آمار منتشر شده از جمعیت کل 33.3 میلیون نفری افغانستان تعداد 21.2 میلیون نفر در مناطق تحت کنترل دولت افغانستان سکونت دارند.

از سوی دیگر در مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی از جمله طالبان، 8.5 میلیون نفر ساکن هستند که شامل 25.6 درصد جمیعت کل افغانستان میشود و در مقایسه با سال 2017 میلادی، 2 درصد افزایش یافته است.

طبق این گزارش تا پایان مهر ماه سال جاری در 145 شهرستان افغانستان دارای نفوذ است و کنترل کامل 74 شهرستان را در دست دارد که 53.8 درصد شهرستان های واقع در ولایت های مختلف افغانستان را شامل میشود.

بر اساس این آمار منتشر شده، در مقایسه با سه ماه انتهای سال 2017 میلادی، تعداد 7 شهرستان از کنترل دولت افغانستان خارج شده اند.

اکنون 12.3 درصد از شهرستان های افغانستان تحت کنترل طالبان قرار دارد و 33.9 درصد شهرستان های افغانستان شامل 138 شهرستان نه در کنترل دولت و نه در کنترل طالبان قرار دارند.

ارسال نظر

 
1