خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا EASO گزارشی با عنوان وضعیت امنیتی پاکستان 2021 منتشر کرده است. این گزارش در ادامه گزارش منتشر شده در اکتبر سال گذشته میلادی است که در آن وضعیت این دوسال (از لحاظ امنیتی) بیان شده است.  

در این گزارش آمده است که طی سال گذشته 2020 و هفت ماه اول سال 2021، چندین گروه شبه نظامی مسلح از جمله تحریک طالبان پاکستان، القاعده و دولت اسلامی خراسان به حملات خود در این کشور (پاکستان) ادامه می دهند. این گروه های فعال جنگجو در عملیات های خود از روشهایی چون ترور، بمب های کنترل از راه دور، حملات انتحاری، ربایش، حملات نارنجک دستی، راکت و تلفات استفاده می کنند.

به گفته گزارش، نیروهای ارتش پاکستان در سال 2020، 47 عملیات ضد تروریستی در چهار ایالت خیبر پختون خوا، سند، بلوچستان و پنجاب انجام داد، در این عملیات ها 146 نفر کشته شدند که 129 نفر تروریست و 17 نیروی نظامی هستند. درحالیکه طی عملیات های خشونت آمیز در سال 2020 و شش ماهه اول 2021، حدود 344 غیرنظامی کشته شده اند.

در ادامه این گزارش، آمده است: گروه های نامبرده همچنین اقلیت های مذهبی شامل احمدی ها، مسلمانان شیعه، هندو و سینگ، را هدف حملات خود قرار می دهند و از طرفی فعالیت هایی چون ترور، توهین به مقدسات، موارد تغییر اجباری دین و سخنان نفرت انگیز نیز افزایش یافته است.

این گزارش در چکیده خود با اشاره به وقایع پاکستان درخصوص افغانستان، گفت: در جریان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در جولای 2021 میلادی، پاکستان برای ایمن سازی اوضاع و مرز مشترک خود با افغانستان و جلوگیری از هجوم پناهجویان جدید، نیروهای نظامی را به جای نیمه نظامی مستقر کرد.

ارسال نظر

 
1