خبر فوری

 
 
گروگان گیری سرهنگ ارتش پاکستان توسط بی ال ای
کد خبر :1061337058

12:39 1401/04/23


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, بالگرد ارتش پاکستان, بلوچستان, جیئند بلوچ, دستگیری, زیارت, سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ, سرهنگ لایق بیگ میرزا, عملیات جستجو, نیروهای واکنش سریع ارتش پاکستان,

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ اعلام کرد: نیروهای ما در منطقه ورچوم شهر زیارت ایالت بلوچستان یک سرهنگ ارتش پاکستان را دستگیر کردند.


بلوچستان: جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ اعلام کرد: نیروهای ما در منطقه ورچوم شهر زیارت ایالت بلوچستان یک سرهنگ ارتش پاکستان را دستگیر کردند.

وی افزود: گروه عملیات تاکتیکی نیروهای ویژه ارتش آزادی بخش بلوچ طی یک عملیات اطلاعاتی در منطقه مذکور، سرهنگ لایق بیگ میرزا را در تاریخ 21 تیر دستگیر کردند.

تعداد زیادی از نیروهای لیویز و نیروهای امنیتی پاکستان پس از ربوده شدن سرهنگ لایق بیگ میرزا عملیات جستجو را در منطقه آغاز کرده اند. همچنین نیروی واکنش سریع ارتش پاکستان نقش مهمی را در این عملیات بر عهده گرفته اند و بالگرد های ارتش پاکستان نیز در حال جستجوی مناطق اطراف می باشند.

با وجود تلاش نیروهای ارتش پاکستان طی دو روز گذشته برای یافتن سرهنگ لایق بیگ میرزا آن ها موفق به انجام این کار نشده اند.

ارتش آزادی بخش بلوچستان نیز پس از دو روز، دستگیری وی را توسط نیروهایش اعلام کرده است.

سرهنگ لایق بیگ میرزا یکی از مقامات اداره مسکن دفاعی (DHA) کویته می باشد .

لازم به ذکر است که گروه های آزادی بخش بلوچ تعداد زیادی از افراد وابسته به ارتش پاکستان و نیروهای جوخه مرگ را به جرم خیانت به ملت بلوچ، ربودن مردم بلوچ و یا نقش داشتن در عملیات های ارتش پاکستان دستگیر و پس از شکنجه، بازجویی و گرفتن اعتراف، آن ها را اعدام کرده اند. اما این اولین باری است که یک سرهنگ ارتش پاکستان توسط یکی از گروه های ملی گرای بلوچ تحت حمایت سازمان اطلاعات هند "را" دستگیر می شود.

ارسال نظر

 
1