خبر فوری

 
 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولیت حملات در قلات، مچ، بالگتر و کویته، تصریح داشت: شبه نظامیان سازمان شب پنجشنبه زمانی به پاسگاه پلیس در شهر قلات حمله کردند که رئیس کلانتری در آنجا حضور داشت. رئیس کلانتری مورد نظر، در منطقه در اقدامات ضد انسانی چون ایجاد رعب و وحشت، ثبت شکایتنامه های دروغین برای باج خواهی دست دارد. این حمله یک هشداری برای وی و دیگر نیروهای او بود تا از هرگونه اقدام ضد مقاومت ملی مسلحانه بلوچ که به دستور ارتش اشغالگر پاکستان می باشد، اجتناب ورزند. 

وی افزود: همان شب پنجشنبه نیروهای سازمان یک پایگاه ارتش در نزدیکی معدن ذغال سنگ در منطقه مچ شهرستان بولان را هدف حملات خود قرار دادند که ابتدا نیروی نظامی محافظ با سلاح تک تیرانداز هدف قرار گرفته و به هلاکت رسید و سپس پایگاه با شلیک چند راکت مورد اصابت  قرار گرفت. این حملات تلفات جانی و مالی به همراه داشت.

سخنگوی سازمان مسلح ملی گرای بلوچ در ادامه ضمن شرح یک عملیات دیگر در منطقه گدگی در بالگتر شهرستان کیچ، اظهار داشت: شبه نظامیان سازمان یک پایگاه نظامی را در این منطقه نیز با سلاح های سنگین هدف حمله قرار دادند که موجب زخمی شدن دو نظامی شد، درحالیکه به دلیل برخورد چندین خمپاره شلیک شده به داخل محوطه پایگاه، تلفات جانی و مالی به ارتش وارد آمد.

جیئند بلوچ خاطر نشان ساخت که نیروهای سازمان، خودروی رئیس کلانتری منطقه سریاب را در خیابان سریاب نزدیکی منطقه مسکونی گیشن در کویته با بمب کنار جاده ای هدف حمله قرار دادند که منجر به زخمی شدن خود رئیس کلانتری و دو تن از همراهانش شد و خودرو نیز به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار داشت که رئیس کلانتری فوق الذکر با سوء استفاده از قدرت خود که یک نیروی نظامی محلی است و به دستور نهادهای امنیتی در یورش به منازل بلوچ ها، خشونت علیه مردم بلوچ و تضعیف عزت نفس مردم بلوچستان درپی ایجاد ایست بازرسی ها دست داشته است. ارتش آزادی بخش بلوچ به دلیل بلوچ بودن نیروی پلیس و نیروی لیویز به آنها امتیاز داده است، اما نیروهای مذکور از این امتیاز سوء استفاده کرده و در عواملی مانند خشونت علیه ملت بلوچ و مانع تراشی در حرکت جنبش مقاومت ملی (مسلح) بلوچ شرکت داشته اند، بار دیگر به این نیروها هشدار داده می شود که از هرگونه فعالیتی که ممکن است به ملت بلوچ یا جنبش مقاومت ملی بلوچ آسیب برساند خودداری کنند که در غیر این صورت خودشان مسئول عواقب بعدی خواهند بود.

ارسال نظر

 
1