خبر فوری

 
 
گروه مسلح بلوچ اظهارات نخست وزیر پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان توسط شبه نظامیان را رد کرد
کد خبر :107983361

12:56 1403/07/08


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, افغانستان, بلوچستان, بیانیه, تجزیه طلب, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اظهارات محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص استفاده شبه نظامیان بلوچ از خاک افغانستان را رد کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اظهارات محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص استفاده شبه نظامیان بلوچ از خاک افغانستان را رد کرد.

بر اساس بیانیه: ارتش آزادی بخش بلوچ اتهامات نخست وزیر پاکستان در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل را رد و آنها را "بی اساس" و بخشی از "استراتژی اطلاعات نادرست" با هدف منحرف کردن توجه جهانی از "اشغال بلوچستان و جنایات پاکستان" می داند.

ارتش آزادیبخش این ادعا را که این گروه همراه با "شاخه فدایی" خود"تیپ مجید"، از خاک افغانستان عمل می کند را رد کرده و تلاش‌ها برای مرتبط کردن این گروه با دخالت خارجی را «توهین به میراث مقاومت و شجاعت ملت بلوچ» خواند.

در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد، جیئند بلوچ سخنگوی BLA گفت که قدرت و فعالیت های این گروه ریشه در بلوچستان دارد و به حمایت مردم بلوچ متکی است؛ جنگجویان بلوچ به هیچ سرزمین بیگانه ای پناه نمی برند و تنها پناهگاه آنها کوه ها و بیابان های سرزمین مادری شان است.

این گروه مسلح در ادامه بیانیه خود، برجسته سازی مسائل حقوق بشری در کشمیر و فلسطین از سوی پاکستان را منافقت آن خواند و گفت: این مواضع پاکستان منافقانه است درحالیکه همین حقوق را پس از 1948 میلادی با اشغال بلوچستان در این سرزمین نادید می گیرد.

این گروه با اشاره به گزارش‌ های کمیسیون حقوق بشر پاکستان، عفو بین‌الملل و دیده ‌بان حقوق بشر، ضمن برجسته سازی نقض های مکرر حقوق بشر در بلوچستان، از ربایش های اجباری، قتل خارج از محدوده قانونی و عملیات های نظامی به عنوان بخشی از این نقض ها یاد کرد.

در این بیانیه آمده است که دوستی ما با افغانستان به دوران احمد شاه ابدالی و نوری ناصرخان برمی‌گردد و بر اساس احترام متقابل است.

بی ال ای ادعای پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان برای عملیات هایش را "بی اساس و گمراه کننده" خواند و آنچه را که به عنوان مداخله طولانی مدت پاکستان در امور افغانستان توصیف کرد، از جنگ شوروی و افغانستان گرفته تا رویداد های اخیر، از جمله اعلام افغانستان به عنوان "پنجمین ایالت " خود، برجسته کرد.

در ادامه با اشاره به تیرگی روابط پاکستان با همسایگان آن، سیاست خارجی پاکستان مورد انتقاد قرار گرفته و گفته شد که اتهامات نخست وزیر تلاشی برای منحرف کردن توجه از چالش های داخلی پاکستان و سرکوب در بلوچستان است.

در پایان بیانیه، بی ال ای بر تعهد خود به "مبارزه برای آزادی" تاکید کرد و گفت که بدون توجه به تلاش های پاکستان برای "گمراه کردن جامعه بین المللی" به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

ناگفته نماند که پاکستان باوجود اینکه مکررا گروه های مسلح بلوچ استفاده از سرزمین افغانستان برای سازماندهی و انجام عملیات های خود را رد کرده اند، اسنادی را نیز در رسانه ها منتشر کرده است که دلیل بر این امر می باشد. 

ارسال نظر

 
1