خبر فوری

 
 
گروه جدایی طلب بلوچ: مسئولیت حملات علیه ارتش در هرنائی، بولان و پنجگور را برعهده می گیریم
کد خبر :1733212866

13:34 1400/05/23


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچستان, ارتش پاکستان, تیراندازی, جدایی طلب, جیئند بلوچ, حمله, نیروهای مسلح بلوچ,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچستان در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولت حملات به نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در مناطق هرنائی، بولان و پنجگور، تصریح داشت که در این حملات 7 نظامی به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچستان در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولت حملات به نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در مناطق هرنائی، بولان و پنجگور، تصریح داشت: شبه نظامیان سازمان شب گذشته طی چهار عملیات مختلف در هرنائی، بولان و پنجگور ارتش اشغالگر را هدف قرار دادند که منجر به هلاکت 7 نظامی دشمن و زخمی شدن تعدادی از آنها شد.

وی افزود: شبه نظامیان در حمله اول در زردآلو منطقه کهوست از شاهرگ یک پاسگاه ارتش را با سلاح های سنگین هدف قرار داد، در نتیجه آن 4 نظامی به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. پس از این حمله، کاروان نظامی پیشاهنگان فرماندهی لورالائی در تلاش برای رسیدن به این نقطه بود، اما شبه نظامیان تحت برنامه از قبل طرح ریزی شده این کاروان نظامی را نیز طی کمینی هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دردم 3 نظامی و به همراه سرگرد قاسم چندین نیروی ارتش اشغالگر زخمی شدند، و تعدادی از نیروهای نظامی ترسو نیز با رها کردن همرزم های خود، فرار کردند. در این حمله سه خودروی نظامی خسارت قابل توجهی دیدند درحالیکه هلیکوپترهای نظامی جهت انتقال اجساد و تیراندازی هوایی علیه نیروهای سازمان به محل اعزام شدند، اما نیروهای سازمان با موفقیت از محل خارج و با حفاظت به پناهگاه های خود برسند.

 

سخنگوی سازمان جدایی طلب ارتش آزادیبخش بلوچ در ادامه افزود: شبه نظامیان شب گذشته در حمله سوم، یکی از پست های ارتش اشغالگر را در منطقه کرکی از پنجگور با استفاده از شلیک راکت ها و دیگر سلاح ها هدف قرار دادند که منجر به وارد آمدن تلفات جانی و مالی به ارتش شد. درپی حمله چهارم نیز که در منطقه پیراسماعیل از بولان انجام شد، تعدادی از نیروهای نظامی موجود در پاسگاه زخمی شدند و خسارت مالی نیز به ارتش وارد آمد.

وی خاطر نشان کرد که ارتش آزادیبخش بلوچ به مردم هشدار می دهد که مردم فاصله مناسبی با جشن های به اصطلاح روز استقلال کشور اشغالگر پاکستان داشته باشند، سربازان بلوچ حملات شدیدی را علیه چنین محل های برگزاری جشن های آزادی انجام خواهند داد.

ارسال نظر

 
1