خبر فوری

 
 
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز گذشته در کابل را برعهده گرفت / واکنش ها
کد خبر :2125416639

14:37 1398/12/17


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, حمله, داعش, طالبان,

گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی مسئولیت حمله مسلحانه روز گذشته علیه مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری رهبر شیعه افغانستان به دست طالبان را که منجر به شهادت 32 شهروند و زخمی شدن 81 نفر شد را برعهده گرفت. براساس بیانیه این گروه تروریستی، دو مهاجم بوسیله سلاح های سنگین، نارنجک دستی و موشک مراسم را هدف قرار دادند.


کابل: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی مسئولیت حمله مسلحانه روز گذشته علیه مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری رهبر شیعه افغانستان به دست طالبان را که منجر به شهادت 32 شهروند و زخمی شدن 81 نفر شد را برعهده گرفت. براساس بیانیه این گروه تروریستی، دو مهاجم بوسیله سلاح های سنگین، نارنجک دستی و موشک مراسم را هدف قرار دادند.

 

طبق گزارش منابع، در مراسم بزرگداشت عبدالعلی مزاری رهبر شیعه افغانستان که پس از اسیر شدن به دست تروریست های طالبان در سال 1995 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، به همراه عبدالله عبدالله مدیر اجرایی افغان و حامد کرزئی رئیس جمهور اسبق این کشور دیگر مقامات سیاسی نیز حضور داشتند. حمله از ساختمان نیمه کاره مجاور محل برگزاری مراسم و همزمان با سخنرانی محمد کریم خلیل رئیس شورای عالی صلح افغانستان انجام شد. از طرفی رسانه های افغان ابراز داشتند که سال گذشته نیز این مراسم هدف حمله تروریستی قرار گرفته و منجر به شهادت 11 تن شده بود.

گفتنی است گروه ترویستی طالبان از انجام این حمله توسط عناصر خود را تکذیب کرد.

 

واکنش ها:

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانی ضمن محکومیت حمله مسلحانه روز گذشته در کابل، عناصر مهاجم را عاملان برهم زننده توافق صلح عنوان کرد و افزود: کسانی که از افغانستان برای اهداف خود استفاده می کنند، نمی خواهند صلح در این کشور انجام شود، باید چنین عوامل در افغانستان تحت نظر قرار گیرند. صلح افغانستان یک روند جهت آزمایش صبر است اما چاره ای جز صلح وجود ندارد.

همچنین پیام محکومیت این حمله توسط وزارت امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته منتشر شده بود.

تحلیلگر صابر شاکر با اشاره به این حمله و اختلاف نظر میان عبدالله عبدالله و رئیس جمهور افغانستان، گفت: باوجود منتخب شدن اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور، عبدالله عبدالله ریاست جمهوری وی را نمی پذیرد. باتوجه به حضور داعش در افغانستان، درصدد قرار دادن داعش در مقابل طالبان در افغانستان هستند. همه می دانند که پشتیبان تسلیحاتی داعش چه کسی است و چه کسی خواستار درگیری داعش و طالبان پس از خروج نظامیان آمریکایی است. این حمله علیه عبدالله عبدالله و به منظور وارد آوردن خسارت بر توافق صلح صورت گرفته است. برخی قدرت های افغانستان می خواهند که با ترکیب هند و کشور اسلامی ، درگیری میان داعش و طالبان ایجاد کنند.

ارسال نظر

 
1