خبر فوری

 
 
گروه تروریستی جماعت الدعوه از لیست گروهک های تروریستی خارج شد
کد خبر :1281994841

20:41 1397/08/05


برچسب ها : تروریست, تکیفیری, جماعت الدعوه, حافظ سعید, دادگاه عالی پاکستان, سازمان ملل,

طی قرارداد جدید سازمان ملل گروه تروریستی تکفیری جماعت الدعوه به سرپرستی حافظ سعید از لیست گروهک های تروریستی تکفیری خارج شد.


به گزارش راز نیوز، طی قرارداد جدید سازمان ملل متحد گروه تروریستی که به عنوان انجمن حقوقی بشر به سرپرستی حافظ سعید فعالیت میکرد از لیست گروه های تروریستی خارج شد. طی برسی دادگاه اسلام آباد به پرونده گروه تروریستی جماعت الدعوه این گروه از لیست گروه های تکفیری خارج شد. این شکایت نامه را حافظ سعید تشکیل داد تا بتواند این جماعت الدعوه را از لیست گروه های تکفیری خارج کند. حافظ سعید طی این پروند اعلام کرده بود که وی این گروه را در سال 2002 میلادی تأسیس نموده و به تمامی ارتباطات هها را با لشگر طیبه پایان بخشیده است. اما هند همچنان ادعا به روابط جماعت الدعوه و لشگر طیبه میکرد.

اطلاعات تکمیلی درباره جماعت الدعوه:

جماعت الدعوه یک گروه تروریستی است که نگرش وهابی و سلفی دارد. و تمام فعالیت های پشت پرده این گروهک تروریستی علیه شیعیان بوده و دشمن اصلی خود را شیعه عنوان میکنند. در حال حاضر فعالیت این گروه در کشمیر به عنوان گروه جهادی ادامه دارد. چندی پیش در شهر پاراچنار و پیشاور 2 انفجار انتحاری صورت گرفت که فعالیت این گروهک بود است. این گروهک تروریستی در تمامی مناطق مرزی پاکستان فعالیت میکنند. مرز های همجواری همچون مرز ایران، هند و افغانستان. این گروهک تروریستی جماعت الدعوه کاملا زیر نظر ارتش پاکستان (ISI) فعالیت میکند. جماعت الدعوه تا زیر نظر جهانیان به عنوان تروریست شناخته نشود و سرپوشی به کار های تروریستی شان در طول ماه چندین بار کنفرانس های مذهبی و کار های بشردوستانه انجام میدهد تا کسی آنها را تروریست قلمداد نکند. جماعت الدعوه در گذشته با نام لشگر طیبه فعالیت میکرد و پس از تروریست شمردن این گروهک اسم آن را تغییر داده و به نام جماعت الدعوه آغاز به کار شدند. آنها در منطقه های کراچی و ایالت سند با نام سپاه صحابه و در کشمیر و افغانستان با نام جماعت الدعوه فعالیت میکنند. چندین عملیات های را در پاراچنار و پیشاور علیه شیعیان انجام داده اند.

ارسال نظر

 
1