خبر فوری

 
 
کویته در سوگ حادثه تروریستی هزارگنجی؛ ادامه اعتصاب مردمان شیعه هزاره
کد خبر :1638482809

16:17 1398/01/24


برچسب ها : انفجار کویته, حادثه هزارگنجی, کویته,

قوم هزاره از پیروان مذهب تشیع در کویته شناخته می شوند در اعتراض به حادثه تروریستی از روز گذشته به اعتصاب در جاده کمربندی غربی شهر کویته نشسته اند که حضور تعداد کثیری از زنان و کودکان نیز در میان آنان مشهود است.


کویته: پس از انفجار بمب در بازاری در منطقه شیعه نشین هزارگنجی و شهادت 20 نفر و زخمی شدن تعداد بسیاری در این حادثه تروریستی، کویته فضای غم و سوگ به خود گرفته و اعتصاب مردمان قوم هزاره نیز از روز گذشته ادامه دارد.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، قوم هزاره از پیروان مذهب تشیع در کویته شناخته می شوند در اعتراض به حادثه تروریستی از روز گذشته به اعتصاب در جاده کمربندی غربی شهر کویته نشسته اند که حضور تعداد کثیری از زنان و کودکان نیز در میان آنان مشهود است.

معترضین از دولت محلی و نیروهای امنیتی خواستار شناسایی هرچه فوری عاملان این حادثه تروریستی و مجازات آنان و تهیه برنامه جامع امنیتی هستند.

با توجه به اعتصاب شهروندان هزاره در کمربندی غربی شهرکویته، رفت و آمد خودروها و دیگر وسایل نقلیه متوقف گردیده است.

در انفجار بمب در بازار تره بار در منطقه هزارگنجی کویته 20 نفر به شهادت رسیده و 48 تن دیگر زخمی شدند که بیشترشان را افراد قوم هزاره تشکیل میدهند.

از سوی دیگر 8 نفر از شهدای این حادثه در قبرستان محلی به خاک سپرده شدند.

همچنین تاکنون 12 تن از مجروحین این حادثه تروریستی تحت درمان در مجتمع پزشکی بولان هستند که حال 3 تن از آنان وخیم گزارش شده است، 4 مجروح دیگر نیز در بیمارستان شهری کویته تحت معالجه هستند که حال یک نفر وخیم اعلام گردیده است.

دولتمردان و رهبران احزاب مختلف سیاسی در بیانیه های جداگانه ای این انفجار  تروریستی را محکوم نموده اند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم نمودن این حادثه تروریستی خواستار بررسی هرچه فوری ابعاد این حادثه و ارائه گزارش از مقامات امنیتی مربوطه شد.

نشست دولت محلی ایالت بلوچستان نیز به ریاست جام کمال خان وزیر ارشد این ایالت برگزار گردید و دولت محلی بلوچستان با بازماندگان این حادثه اظهار همدردی نمود و قول مساعد همکاری را به ورثای این حادثه تروریستی داد.

جلیله حیدر از وکلای عضو گروه های حقوق بشر ضمن محکومیت حادثه تروریستی هزارگنجی اظهار داشت: همواره قشر ضعیف و زحمتکش هدف حملات تروریستی قرار می گیرند.

وی افزود: ما سال گذشته نیز در اعتراض به این نوع حوادث به اعتصاب پرداختیم که پس از آن ژنرال قمر جاوید باجوا نسبت به مبارزه فوری با تروریسم و کاهش اقداماتی از این قبیل اطمینان بخشی نمود.

جلیله حیدر در ادامه در خصوص اقدامات بعدی خود نسبت به این حادثه تروریستی گفت: وی به همراه معترضین قوم هزاره به راهپیمایی طولانی از کویته تا اسلام آباد خواهد پرداخت.

وی افزود: ما از تروریسم به تنگ آمده ایم، دولت در امر مبارزه با تروریسم ناچار و بی اراده است و ما با دولتمردان به گفتگو نخواهیم نشست، ما به اسلام آباد خواهیم رفت و با عبور از کوچه و خیابان پاکستان نشان خواهیم داد که ما کیستیم؟

 

ارسال نظر

 
1