خبر فوری

 
 
کنفرانس مطبوعاتی مشترک عمران خان و اشرف غنی
کد خبر :764890507

16:41 1399/08/29


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, پاکستان, پاکستان و افغانستان, رئیس جمهور افغانستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, کنفرانس خبری, کنفرانس خبری مشترک, کنفرانس مطبوعاتی,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی انجام کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، گفت: برای پایان دادن به تنش ها در افغانستان همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.


 
کابل: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان که ظهر امروز به پایتخت افغانستان سفره کرده است در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شرکت کرد.
 
نخست وزیر پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که صلح در افغانستان تضمین صلح در منطقه است، پاکستان تاکنون نقش مثبتی در روند صلح داشت و همه همکاری های ممکن را برای پایان دادن به تنش در افغانستان گسترش می دهد. ما از سفر خود به کابل بسیار خوشحالیم. عمران خان از دعوت اشرف غنی برای سفر به افغانستان تشکر کرد و با یادآوری پیشینه های تاریخی روابط دو کشور افزود: "در دهه 60 کابل برای گردشگری  بهترین مکان در نظر گرفته شد، دولت و مردم پاکستان خواهان صلح در افغانستان هستند،از جانب پاکستان برای حداکثر همکاری ممکن برای صلح در افغانستان اطمینان میدهیم." نخست وزیر پاکستان در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد که کشور پاکستان خواهان افزایش بیشتر روابط خود با افغانستان است. وی همچنین افزود که موضع پاکستان همیشه این بوده است که با خشونت هیچ مشکلی حل نخواهد شد و متاسفانه خشونت بیش از پیش در افغانستان افزایش یافته است.
 
در این کنفرانس مطبوعاتی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بیان کرد: "سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان تاریخی است، منافع افغانستان و پاکستان مشترک هستند و فرهنگ هر دو کشور بر اساس احترام متقابل است، همکاری بین پاکستان و افغانستان برای توسعه منطقه ای ضروری است، همکاری های دو جانبه و صلح برای آینده ای بهتر ضروری است. ارتقاء روابط منطقه ای و فعالیت های اقتصادی به نفع ما است."
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه خواهان آتش بس برای پایان دادن به خشونت در افغانستان و خواهان یک روند سیاسی با ثبات و مثبت برای صلح در افغانستان هستیم، گفت: من به زودی به پاکستان سفر خواهم کرد. وی افزود که باید بین نگرش منفی و مثبت به آزادی بیان تفاوت قائل شد. حرمت پیامبر اکرم (ص) بخشی از ایمان هر مسلمان است.
 
 

ارسال نظر

 
1