خبر فوری

 
 
کنفرانس مطبوعاتی دوجانبه وزرای خارجه پاکستان و ترکیه در اسلام آباد
کد خبر :561820358

15:06 1397/06/23


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان, ترکیه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در طی کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده گفته است که، روابط ما بین پاکستان و ترکیه فقط محصور به دولت های دو طرف نیست و ترکیه در زمان مشکل به کمک پاکستان آمده است.


 

 

 

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در طی کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده گفته است که روابط مابین پاکستان و ترکیه فقط محصور به دولت های دو طرف نیست و ترکیه در زمان مشکل به کمک پاکستان آمده است.روابط دو طرف شامل روابط عمومی و فرهنگی نیز است. 

شاه محمود قریشی در کنفرانس مطبوعاتی وزرای امور خارجه پاکستان و ترکیه گفت : در جلسه امروز، مسائل مربوط به منافع مشترک مورد بحث قرار گرفتند.

وی افزود، من از وزیر امور خارجه ترکیه خواستار شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد شدم و گفتم، در این اجلاس درمورد مناقشات مربوط به کشمیر سخن خواهیم گفت ، که شرکت شما در این اجلاس باعث خوشحالی ما خواهد شد.

هرساله این اجلاس برگزار می‌شود اما این دفعه با ارائه گزارشات سازمان ملل متحد مبنی بر نقض حقوق بشر در کشمیر نیز گفت و گو خواهد شد.
وی افزود، از ترکیه بابت حمایت و کمک در امور مختلف از جمله مسئله FATF  شکرگزاریم.

علاوه بر آن با تظاهرات مردم پاکستان عليه انتشار محتوای اهانت آمیز نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم صلی الله عليه و آله و سلم در هلند، ترکیه نیز در این امر پاکستان را حمایت کرد که از آن متشکریم.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود، در مورد تشکیل تیم کاری برای تکمیل پروژه های دوجانبه نیز گفت و گو شد که در نتیجه آن در جلسه ای دوجانبه به طور فوری تیم تشکیل خواهد شد.

وی افزود در این فرصت توانستم با وزیر امور خارجه ترکیه در مورد مسائل ایران، کشمیر و افغانستان نیز به بحث و گفت و گو بپردازم.

 

 

وزیر امور خارجه ترکیه : دوستی خود با پاکستان را نمی توانیم به پایان برسانیم

 


میولو چاوش اوگلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در طی این کنفرانس مطبوعاتی گفت : از آمدن به پاکستان بسیار خرسندم و این کشور را به عنوان خانه دوم خود میدانم. از بهترین استقبال خود توسط مقامات پاکستانی سپاسگزارم.

وی افزود، به حزب تحریک انصاف PTI بابت پیروزی در انتخابات و برپایی دولت جدید تبریک عرض میکنم. و در ملاقات خود با عمران خان نیز از وی تشکر خواهم کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در بیانات خود افزود و گفت : دولت ها تغییر می‌کنند اما دوستی مابین دوکشور مربوط به دوستی ملت دو کشور است، که چنین دوستی قابل تغییر و یا به پايان رسیدن نیست، چنین دوستی غروب پذیر نیست.
در طی نشست امروز، بر امور و مسائل زیادی گفت و گو و مذاکرات کردیم که این امر موجب پیروزی ما خواهد بود. مهم ترین موضوع گفت و گو در مورد روابط استراتژی در سطح بالا و توافقنامه های آتی ما بین دو کشور بوده است.

ارسال نظر

 
1