خبر فوری

 
کنفرانس مریم اورنگزیب در نشست وزیران اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی در ترکیه
کد خبر :1181989561

19:25 1401/08/01


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, دبیر کل سازمان همکاری اسلامی, مریم اورنگزیب, وزیر اطلاع رسانی, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, کنفرانس,

مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی پاکستان، طی شرکت در دوازدهمین نشست کنفرانس وزیران اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی (OIC) به میزبانی ترکیه، سخنرانی کرد.


 

استانبول: به گزارش راز نیوز | مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی پاکستان، طی شرکت در دوازدهمین نشست کنفرانس وزیران اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی (OIC) به میزبانی ترکیه، سخنرانی کرد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان ضمن تشکر از میزبانی گرم و سخاوتمندانه مردم و دولت ترکیه در نشست کنفرانس وزیران اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی، بیان کرد: پاکستان به طور کامل در جریان مقابله سازمان همکاری اسلامی با مشکلات و مسائل رسانه های اجتماعی می باشد و ما متعهد به سیاست های رسانه ای و عمومی OIC خواهیم بود.

وی به برخی از چالش های عمده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و نقش رسانه ها در نحوه برخورد با آنها اشاره کرد و گفت: تغییر اقلیمی یکی از بزرگترین مسائل موجود در سطح جهان می باشد همچنین اخیراً پاکستان به دلیل تغییرات آب و هوایی با سیل های فاجعه بار اعم از خسارات جانی و مالی مواجه شده است.

وی همچنین وزیران حاضر در نشست را از جزئیات حسارات های ناشی از سیل آگاه کرد و گفت: دولت فعلی کار امداد و بازسازی گسترده ای را در مناطق سیل زده در پیش گرفت و ما از جامعه بین المللی به ویژه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که از فعالیت های امدادی جاری در مناطق سیل زده حمایت کامل کردند سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: چندین کشور عضو OIC مانند پاکستان و نیجریه از آسیب پذیرترین کشورهای جهان در برابر تغییرات آب و هوایی هستند همچنین رسانه های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی موظفند اهمیت تلاش های فوری، جمعی و قاطع جامعه بین المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، و افزایش تامین مالی آب و هوا را برجسته سازند.

وی بر ضرورت تقویت مقابله با چالش اسلام هراسی تاکید کرد و گفت: چالش اسلام هراسی تاکنون روندی رو به رشد داشته است همچنین افزایش سخنان نفرت انگیز و جنایات علیه مسمانان در منطقه و جنوب آسیا بسیار نگران کننده است؛ بطور مثال، با وجود تلاش‌های پاکستان، کشتار بی‌گناهان، شورش‌های برنامه‌ریزی‌شده و توسعه اسلام هراسی در رسانه‌های مجازی و اجتماعی هند همچنان رو به رشد است.

مریم اورنگزیب بر لزوم ایفای نقش سازمان همکاری اسلامی در زمینه حمایت از حقوق اساسی و منافع مسلمان در سراسر جهان تاکید کرد و افزود: ما بایستی با استعمار اطلاعاتی حاکم در جهان مبارزه و یک رژیم اطلاعاتی جدید ایجاد کنیم و کشورهای مسلمان نیز باید به باورهای غلط درباره اسلام و جوامع مسلمان رسیدگی کنند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان بر لزوم وضع قوانینی جهت شناسایی و مجازات افرادی که در جامعه تفرقه افکنی، نشر مطالب نفرت آمیز و کلاهبرداری می کنند تاکید کرد و گفت: ما از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار تعیین نماینده ای درخصوص اسلام هراسی هستیم.

وی تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را درخصوص بزرگداشت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی در 15 مارس گام بزرگی شمرد و ضمن ادای احترام به استقامت مردم کشمیر و فلسطین، از رسانه های کشورهای عضو OIC خواست تا به پوشش هرچه بیشتر تلاش و مبارزه شجاعانه مردم کشمیر و فلسطین علیه نیروهای اشغالگر هند و اسرائیل ادامه دهند زیرا آنها با تجاوزات مداوم و نقض حقوق انسانی روبرو هستند.

وی در ادامه سخنرانی خود اذعان کرد: پاکستان همواره در حال تلاش برای برقراری صلح در منطقه می باشد، همچنین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بایستی اقداماتی از جمله ترویج ارزش های اسلامی، مقابله با اطلاعات و مفاهیم نادرست و تشکیل نهادهای رسانه ای اسلامی مشترک را در اولویت کار خود قرار دهیم. همچنین بخش اطلاعات دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی باید تلاش های جمعی جهت مقابله با اطلاعات نادرست در مورد اسلام و اسلام هراسی را رهبری کند.

مریم اورنگزیب در پایان کنفرانس خود بیان کرد: سازمان همکاری اسلامی بایستی اهداف مشخصی را جهت تبادل هیئت های فرهنگی و رسانه ای اتخاذ کند. همچنین کنفرانس اطلاع رسانی وزیران OIC نقش مهمی در تقویت تلاش های جمعی و همکاری برای مبارزه با اطلاعات نادرست از اسلام و چالش بزرگ اسلام هراسی از طریق گفتگو ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1