خبر فوری

 
کنفرانس سمیع الحق: روند دیکته کردن به طالبان پایان یابد
کد خبر :228937227

16:37 1400/08/12


برچسب ها : اجتماع, پیشاور, دولت طالبان افغانستان, سازمان ملل متحد, سپاه صحابه, طالبان افغانستان, گردهمایی, مفتی تقی عثمانی, مولانا سمیع الحق, کنفرانس,

کنفرانسی به مناسبت بزرگداشت سمیع الحق (ملقب به پدر طالبان) امروز 12 آبان در پیشاور با حضور مفتی تقی عثمانی به عنوان مهمان ویژه زیر نظر حامد الحق حقانی امیر جمعیت علمای اسلام برگزار شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| کنفرانسی به مناسبت بزرگداشت سمیع الحق (ملقب به پدر طالبان) دیروز 11 آبان در پیشاور با حضور مفتی تقی عثمانی به عنوان مهمان ویژه زیر نظر حامد الحق حقانی امیر جمعیت علمای اسلام برگزار شد.

رهبران اجتماعی، سیاسی و گروه های مختلف سیاسی با حضور و سخنرانی در این کنفرانس بزرگ، ضمن ادای احترام به فعالیت های سمیع الحق در زمینه های سیاسی، ملی و دینی، متعهد شدند که براساس دیدگاه دینی و سیاسی سمیع الحق، تلاش و کوشش در زمینه های اجرای شریعت، ثبات و دفاع از پاکستان، تعالی اسلام، حمایت از مستضعفان در سراسر جهان و مبارزه با نیروهای استثمارگری امپریالیست ادامه خواهند یافت.

سخنرانان همچنین گفتند که هیچ گونه کوتاهی در زمینه حفاظت از مرزهای ایدئولوژی و جغرافیایی پاکستان و ایدئولوژی پاکستان، انجام نخواهیم داد. جمعیت علمای اسلام به رهبری مولانا حامد الحق حقانی متحد و فعال است و با شکست دادن نظام ظالمانه و غیرشرعی فعلی در این کشور، آماده هرگونه فداکاری برای برافراشتن پرچم نظام اسلامی هستیم. جمعیت علمای اسلام متعهد شد که همه احزاب سیاسی و مذهبی میهن پرست را در یک پلت فرم واحد، گرد هم آورده و نقش رهبری شجاعانه و رهبری را در ثبات پاکستان و اجرای شریعت ایفا کند.

براساس گزارش، در ادامه این کنفرانس ضمن تمجید از مقاومت و تلاش طالبان افغانستان، از جامعه جهانی، رهبران کشورهای اسلامی، کشورهای برادر منطقه و من جمله نهادهای پاکستان درخواست کردند تا ضمن به رسمیت شناختن فوری دولت طالبان در افغانستان، روابط دیپلماتیک با آن را احیا کنند. سخنرانان اظهار داشتند که روند دیکته کردن به طالبان متوقف شود و به جای دخالت در امور داخلی افغانستان، حق بین المللی آنها برای تصمیم گیری در مورد سیستم حکومتی شان را به رسمیت بشناسند.

گفتنی است در این مراسم شخصیت هایی چون مفتی محمد تقی عثمانی، مولانا انوار الحق، سراج الحق امیر جماعت اسلامی، محمد احمد لدهیانوی سرکرده سپاه صحابه، محمد حنیف جالندهری، فضل الرحیم سرپرست جامعه اشرفیه لاهور، طاهر اشرفی رهبر شورای علمای پاکستان و دستیار نخست وزیر پاکستان، خلیل احمد مخلص، پیر مختار الدین شاه، فضل الرحمن خلیل، سناتور طلحه محمود، شاجی گل آفریدی، ارباب عاصم خان، عبد الروف فاروقی، محمد خان شیرانی، محمد انوار الحق فرزند ژنرال ضیاء الحق (فرمانده اسبق ارتش پاکستان)، عبدالله حمید گل، یوسف شاه، عتیق الرحمن راولپندی، گل نصیب خان، شجاع الملک، مفتی غلام الرحمن، عبد الواحد و رهبران جمعیت علمای اسلام در چهار ایالت، شرکت کردند.

 

اعلامیه مشترک منتشر شده از کنفرانس سمیع الحق:

 

1) در این گردهمایی از خدمات علمی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، ملی و پارلمانی مولانا سمیع الحق که نقش مهمی در برقراری نظم داشت، قدردانی و ادای احترام می کنیم. خدمات ارزنده و گرانقدر سمیع الحق را به یاد خواهیم داشت.
 
2) این کنفرانس اکیدا می خواهد رهبر وطن پرست و جهانی بزرگی مانند مولانا سمیع الحق که سه سال پیش در راولپندی به شهادت رسید، با وجود گذشت سه سال عاملان این حادثه دستگیر نشده اند، با دستگیری هرچه فوری قاتلان این شهید و دیگر افراد مظلوم آنها را به سزای اعمالشان برسانید. اما عدم دستگیری عاملان این حادثه باعث افسوس و نگرانی است . نیروهای دشمن اسلام و پاکستان با به شهادت رساندن حضرت مولانا سمیع الحق در واقع به دو ایدئولوژی ملی پاکستان حمله کرده اند. حضرت مولانا سردار بزرگ مرزهای عقیدتی و جغرافیایی پاکستان بود.
 
3) سازمان ملل متحد، پاکستان و دیگر کشورها باید فورا حکومت قانونی و شرعی امارت اسلامی افغانستان را مطابق با اصول سیاسی و دیپلماسی به رسمیت بشناسند ، زیرا طالبان در افغانستان از راه مسالمت آمیز به قدرت رسیده است. و آنها بدون خون ریزی و با عفو دشمنانشان یاد "فتح مکه" را برجسته کردند. اگر جهان این بار نیز افغانستان را به حال خود رها کند، اثرات ویرانگر برای پاکستان و منطقه به همراه خواهد داشت.
 
4) این گردهمایی رفتار نامناسب و بی ادبی نسبت به جسد مجاهد علی گیلانی رهبر بزرگ جنبش آزادی کشمیر را محکوم می کند و در زمینه مظالم اخیر جاری و اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان در هندوستان، ابراز نگرانی می کند.
 
5) ایالات متحده باید طالبان را ملزم به اجرای کامل توافقنامه قطر کند تا جهان بتواند کمک های بشردوستانه فوری به افغانستان ارائه دهد.
 
6) این تجمع نمایندگان نسبت به ادامه تورم و بیکاری در کشور ابراز نگرانی می کند و از دولت فعلی می خواهد تا زمینه های شغلی برای مردم فقیر و مستضعف که تاب تورم را ندارند، ایجاد کند

ارسال نظر

 
1