خبر فوری

 
 
کناره گیری خاموش پاکستان از میزبانی نشست صلح افغانستان
کد خبر :1819654404

12:03 1400/05/12


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, روند صلح افغانستان, مقامات افغانستان, مقامات پاکستان, نشست صلح افغانستان,

به دنبال افزایش تنش میان اسلام آباد و کابل در پی اظهارات جنجالی و اتهام زنی های پی در پی مقامات افغانستان، پاکستان به صورت خاموش از میزبانی نشست صلح افغانستان که قرار بود در ماه گذشته میلادی برگزار گردد کناره گیری نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال افزایش تنش میان اسلام آباد و کابل در پی اظهارات جنجالی و اتهام زنی های پی در پی مقامات افغانستان، پاکستان به صورت خاموش از میزبانی نشست صلح افغانستان که قرار بود در ماه گذشته میلادی برگزار گردد کناره گیری نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یک مقام آگاه وابسته به دولت پاکستان، کناره گیری اسلام آباد از میزبانی نشست صلح افغانستان را تایید نمود.

این مقام آگاه افزود: هدف پاکستان از برگزاری نشست صلح، استماع و پیگیری مطالبات رهبران افغانستان از اسلام آباد بود زیرا رهبران و مقامات افغان در دیدارهای خود با مقامات پاکستانی درخواست های گوناگونی را مطالبه می کنند و بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم با برگزاری نشست صلح با حضور تمامی طرف های افغان، این مطالبات را به صورت مشترک گوش فرا دهیم.

وی همچنین از طرح در حال بررسی پاکستان برای برگزاری نشست صلح در سطح وزرای امور خارجه کشورهای منطقه در زمینه افغانستان خبر داد.

منابع آگاه چندی پیش اعلام نمودند پاکستان قصد دارد به منظور پیشبرد روند صلح و آغاز مذاکرات بین الافغان، یک نشست با حضور نمایندگان احزاب و گروه های مختلف سیاسی افغانستان را در تاریخ 26 الی 28 تیر ماه برگزار نماید.

طبق گفته منابع آگاه، در این نشست 21 تن از سیاستمداران و رهبران احزاب مختلف سیاسی همچون عبدالله عبدالله، کریم خلیلی، محمد یونس قانونی،  گلبدین حکمت یار، محمد حنیف اتمر، صلاح الدین ربانی، اسماعیل خان، عطا محمد نور، سید حامد گیلانی، سید اسحاق گیلانی، باتور دوستم و میرواس یاسینی مورد دعوت قرار گرفته بودند که بسیاری از این افراد دعوت مذکور را پذیرفته و حضور خود در این نشست را تایید نمودند.

در حالی که گفته می شود نشست صلح افغانستان بنابر درخواست اشرف غنی در دیدار با نخست وزیر پاکستان در ازبکستان لغو شده است اما مقام ارشد وابسته به دولت پاکستان معتقد است این نشست به دلیل بی مهری دولت پاکستان در نتیجه اتهام زنی مقامات کابل به لغو شدن انجامید.

همچنین طبق برخی اظهار نظرهای صورت گرفته، این نشست بدان دلیل لغو شده است که رهبران افغان برای مذاکره با طالبان در دوحه حضور خواهند داشت.

 

ارسال نظر

 
1