خبر فوری

 
کمیسیون حقوق بشر پاکستان: دستور ممنوعیت پخش سخنرانی متهمان فراری خلاف قانون اساسی است
کد خبر :58178589

21:56 1399/07/12


برچسب ها : HRCP, پیمرا, دولت فدرال, سازمان تنظیم مقررات رسانه, نواز شریف, کمیسیون حقوق بشر پاکستان,

کمیسیون حقوق بشر پاکستان HRCP، دستور سازمان تنظیم مقررات رسانه های الکترونیکی پاکستان (پیمرا) مبنی بر ممنوعیت پخش سخنرانی زنده و ضبط شده متهمان فراری را محکوم و خلاف قانون اساسی دانست.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کمیسیون حقوق بشر پاکستان HRCP با محکوم کردن دستور سازمان تنظیم مقررات رسانه های الکترونیکی پاکستان (پیمرا) مبنی بر ممنوعیت پخش سخنرانی زنده و ضبط شده متهمان فراری، این اقدام را خلاف قانون اساسی عنوان کرد و افزود: این اقدام قانون اساسی آزادی بیان را نقض می کند و افراد را از حق دانستن محروم می کند، چنین دستوراتی منعکس کننده سانسور ظالمانه از سوی کسانی است که در یک شرایط خاص درحالیکه از آن سود می برند، دفاع می کنند.

در ادامه اعلامیه گفته شد که این اقدام نشان می دهد که سازمان نامبرده (پیمرا) یک نهاد نظارتی مستقل نیست بلکه تسهیل کننده سیاسی است، درحالیکه این نهاد هیچگاه علیه سخنرانی ژنرال پرویز مشرف رئیس جمهور اسبق پاکستان که متهم تحت تعقیب نیز است، محدودیتی اعمال نکرده است. حقوق بشر پاکستان در بیانیه خود از پیمرا خواست تا هرچه سریعتر در دستور خود تجدید نظر کند و دولت پاکستان نیز از استفاده کردن از سانسور به عنوان یک سلاح اجتناب ورزد.

شایان ذکر است سازمان تنظیم مقررات رسانه های الکترونیکی پاکستان در بیانیه ای دستور ممنوعیت پخش سخنرانی متهمان فراری را داد که هدف از این اقدام جلوگیری از پخش سخنرانی های نواز شریف رهبر اپوزیسیون برای جلوگیری از افشای حقایق است.

 

بخوانید: ممنوعیت پخش سخنرانی زنده یا ضبط شده نخست وزیر اسبق پاکستان

ارسال نظر

 
1