خبر فوری

 
 
کمیساریای عالی بنگلادش: پاکستان شریک تجاری مهم بنگلادش است و تبادل هیئت های تجاری و نمایشگاه ها ضروری است
کد خبر :1639727604

14:15 1400/09/14


برچسب ها : اتاق بازرگانی لاهور, اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, پاکستان و بنگلادش, تجارت, روابط اقتصادی, سرمایه گذاری, کمیساریای عالی بنگلادش,

محمد روح العالم صدیق کمیساریای عالی بنگلادش در پاکستان با شرکت در مراسم برگزار شده در اتاق بازرگانی و صنعت لاهور ، پاکستان را کشور شریک تجاری مهم بنگلادش عنوان کرد .


لاهور: به گزارش راز نیوز| محمد روح العالم صدیق کمیساریای عالی بنگلادش در پاکستان با شرکت در مراسم برگزار شده در اتاق بازرگانی و صنعت لاهور ، پاکستان را کشور شریک تجاری مهم بنگلادش عنوان کرد و ضمن تاکید بر ضرورت تبادل هیئت های بازرگانی و نمایشگاه ها، خاطر نشان ساخت که روند تسهیل صدور روادید برای تجار پاکستانی جریان دارد تا تجار پاکستانی به راحتی بتوانند از بنگلادش بازدید کنند.

گفتنی است در این مراسم نعمان کبیر رئیس اتاق لاهور، حارث عتیق معاون رئیس و قاضی همایون فرید سرکنسول افتخاری بنگلادش نیز در این مراسم حضور داشتند و سخنرانی کردند. همچنین امجد علی جاوا نایب رئیس ارشد اسبق، زاهد جاوید احمد نایب رئیس اسبق، و محمد ندیم ملک، سلیم اصغر بتی، علی افضل، مردان علی زیدی و شمیم اختر از عضای کمیته اجرایی در مراسم شرکت کردند.

کمیساریای عالی بنگلادش در ادامه افزود: باید نمایشگاه های پاکستانی در بنگلادش و بالعکس ایجاد شوند و هیئت های لاهور و اتاق بازرگانی داکا از کشورهای پاکستان و بنگلادش بازدید کنند. وی با بیان اینکه باتوجه به سیاست های اقتصادی پایدار، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی بنگلادش بین شش تا هفت درصد ثابت است، گفت: سفارتخانه بنگلادش در پاکستان همواره آماده کمک و خدمت رسانی به تجار پاکستانی است.

وی خاطر نشان ساخت که هدفش این است تا به عنوان پل میان بخش های کوچک و متوسط دو کشور بنگلادش و پاکستان نقش ایفا کند. پاکستان و بنگلادش اعضای سارک هستند و باید از این بستر برای توسعه تجارت دوجانبه استفاده کامل را کنند. اگرچه تراز تجاری حق پاکستان است اما تجارت دوجانبه کمتر از ظرفیت آن می باشد. برای افزایش تجارت، نیازمند اقدامات بیشتر جدی در این زمینه هستیم. پاکستان پارچه های پنبه ای، سیمان، نخ، چرم، پمپ وکیوم و سایر اقلام نساجی را به بنگلادش صادر و تنباکو، چای و دیگر اقلام را از بنگلادش وارد می کند.

ارسال نظر

 
1