خبر فوری

 
کمک یک میلیون دلاری آمریکا برای پناهندگان افغانستانی مقیم پاکستان
کد خبر :646924420

12:58 1397/08/20


برچسب ها : پاکستان, پناهندگان افغان, سازمان بهداشت جهانی,

آمریکا اعلام کرده است به منظور امرار معاش پناهندگان افغان بالای 60 سال سن و تامین نیازهای ضروریشان،مبلغ یک میلیون دلار را به سازمان بهداشت جهانی(W.H.O) اعطا خواهد کرد.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،آمریکا اعلام کرده است به منظور امرار معاش پناهندگان افغان بالای 60 سال سن و تامین نیازهای ضروریشان،مبلغ یک میلیون دلار را به سازمان بهداشت جهانی(W.H.O) اعطا خواهد کرد.

اداره جمعیت و مهاجرت آمریکا اعلام کرده است سازمان بهداشت جهانی کمک مالی دریافت شده را صرف هزینه های سلامت و نگهداری پناهندگان مسن افغان ساکن ایالت های خیبر پختون خواه و بلوچستان خواهد نمود.

این دومین بودجه مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی برای هزینه نمودن در بخش سلامت پناهندگان و تامین ضروریات طبی آنان است.

اداره جمعیت و مهاجرت آمریکا پیش از این در سال 2010 میلادی مبلغ 4 میلیون دلار را به سازمان بهداشت جهانی اعطا کرده بود.

با کمک مالی مذکور،پروژه سازمان بهداشت جهانی ظرف یک سال آینده به اتمام خواهد رسید و بر اساس آن برای تعداد 4 هزار و 771 تن از افراد مسن و پیر در 6 منطقه مختلف امکانات اولیه درمان فراهم خواهد شد.

علاوه بر آن سازمان بهداشت جهانی،امکانات درمان را برای 240 مرکز درمانی فراهم خواهد نمود و این مراکز درمانی قادر به ارائه خدمات درمانی و طبی بیشتر و بهتری خواهند بود.

هدف اصلی این پروژه تلاش برای فضاسازی مطابق با جو جامعه و رفتارهای انسانی اعلام شده است و همراه با این پروژه کمیته های مربوط به حفاظت از افراد سالخورده تشکیل خواهد شد.

دکتر نیما سعید معاون نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در پاکستان در این باره اظهار داشت:با دریافت این کمک مالی،حل مشکلات پناهندگان سالخورده در پاکستان سرعت خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1