خبر فوری

 
 
کمک یک میلیارد دلاری چین به پاکستان
کد خبر :977910898

20:36 1398/04/01


برچسب ها : پاکستان, چین,

کشور چین به منظور توسعه و بهبودی وضعیت اقتصادی اجتماعی کمک مالی به ارزش یک میلیارد دلار را به کشور پاکستان عرضه خواهد داشت.


اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، کشور چین به منظور توسعه و بهبودی وضعیت اقتصادی اجتماعی کمک مالی به ارزش یک میلیارد دلار را به کشور پاکستان عرضه خواهد داشت. خسرو بختیاری وزیر برنامه ریزی پاکستان طی اشاره به موضوع کمک چین به پاکستان تصریح داشت: این مبلغ در بخش هایی چون بهداشت، آموزش، آب آشامیدنی و پایان دادن به فقر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر کمک یک میلیارد دلاری کشور چین، شرکت های چینی علاقه خود در رابطه با بازنمایی واحد صنعتی خود در پاکستان را ابراز کرده اند، همچنین انجمن تجاری پاکستان_چین نیز راه اندازی خواهد شد.
خسرو بختیاری در ادامه اظهار داشت، دوستی و روابط دو کشور قدمت دیرینه هفتاد ساله دارند، فاز بعدی پروژه سی پیک مرتبط با همکاری در بخش های صنعتی و کشاورزی خواهد بود، چین دسترسی آزاد به صادرات 313 کالا را داده است.
قابل ذکر است کشور چین در ماه مارس سال جاری مبلغ دو میلیارد و صد میلیون دلار را به منظور کمک مالی به کشور پاکستان ارائه کرده بود، پس از این کمک مالی ذخایر ارزی پاکستان به رقم 17 میلیارد و 810 میلیون دلار افزایش یافته بود.

ارسال نظر

 
1