خبر فوری

 
کمک مالی اتحادیه اروپا به پاکستان و ایران
کد خبر :1302022839

17:28 1400/04/23


برچسب ها : اتحادیه اروپا, ایران, بروکسل, بلایای طبیعی, پاکستان, پناهندگان افغان, ویروس کرونا, کمک مالی,

اتحادیه اروپا برای افراد آسیب دیده در ایران و پاکستان از ویروس کوید 19، تغییرات آب و هوایی وسایر بلایای طبیعی، 22 میلیون یورو درنظر گرفته است.


 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | اتحادیه اروپا برای افراد آسیب دیده در ایران و پاکستان از ویروس کوید 19، تغییرات آب و هوایی وسایر بلایای طبیعی، 22 میلیون یورو درنظر گرفته است.

 طبق اعلامیه دفتر مرکزی اتحادیه اروپا در بروکسل، 7 میلیون یورو در پاکستان به موسسات خیریه ای که میزبانی پناهندگان افغانستانی را برعهده گرفتند تعلق میگیرد.

مبلغ کمک شده صرف پاکستانی ها و افغانی هایی که بر اثر درگیری ها، ویروس کوید 19، سوء تغذیه و در بلایای طبیعی متحمل خسارت شده اند خواهد شد.

پاکستان یکی از کشورهایی است که در جهان با بلایای زیادی مانند سیل، خشکسالی، امواج گرما و زلزله روبرو است و این سیل و خشکسالی بارها ایالات سند و بلوچستان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

حدود 60 درصد از کل بودجه کمک شده برای رسیدگی به موارد اضطراری بهداشت، اختصاص داده شده است، همچنین کوید 19 به شدت سیستم بهداشتی کشور پاکستان را تحت فشار قرار داده است.

کمک مالی 15 میلیون یورویی به سازمان های مدافع حقوق بشر که در ایران فعالیت می کنند تعلق و برای افغان های آسیب دیده و بخش دیگری از این بودجه صرف تجهیزات پزشکی مربوط به ویروس کرونا خواهد شد.

لیناراسک  کمیساریای بحران اتحادیه اروپا گفت: ایران و پاکستان بار دیگر با خطرات بالقوه طبیعی روبرو خواهند شد. و شرایط هر دو کشور به دلیل ویروس کرونا مطلوب نیست.

وی افزود: ایران و پاکستان کشورهای اصلی برای میزبانی از آوارگان افغان در سراسر جهان هستند. همچنین اتحادیه اروپا در این برهه حساس به سازمان های بشردوستانه در هر دو کشور کمک خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر

 
1