خبر فوری

 
 
کمک مالی 5 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا برای مناطق سیل زده بلوچستان
کد خبر :1717613921

13:43 1401/12/02


برچسب ها : ADB, بانک توسعه آسیا, بلوچستان پاکستان, پاکستان و بانک توسعه آسیا, سیل, سیل زدگان, کمک مالی,

بانک توسعه آسیایی 5 میلیون دلار کمک اضطراری برای تهیه بذرهای مقاوم به آب و هوا برای کشت محصولات کلیدی به منظور تامین نیازهای اساسی مردم در مناطق سیل زده بلوچستان تصویب کرده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| بانک توسعه آسیایی 5 میلیون دلار کمک اضطراری برای تهیه بذرهای مقاوم به آب و هوا برای کشت محصولات کلیدی به منظور تامین نیازهای اساسی مردم در مناطق سیل زده بلوچستان تصویب کرده و در بیانیه خود آورده است که این امر فرصت های شغلی را برای زنان به همراه خواهد داشت.

براساس گزارش، این کمک برای مردم روستا نشین حواشی منطقه نصیرآباد چون جعفرآباد، جل مگسی، کچی، نصیرآباد، صحبت پور و استا محمد اختصاص دارد. در این مناطق بذر برنج مقاوم به اقلیم با این کمک به 60 هزار از مجموع 188 هزار خانواده داده می شود و این بذر در 54 هزار هکتار از سطح ایالت کاشته می شود.

به گفته بانک توسعه آسیایی، این کمک مالی از طریق صندوق ژاپن برای آسیای مرفه و مقاوم و اقیانوسیه تامین می شود، همچنین تجهیزات کشاورزی پایدار را برای زنان کشاورز فراهم می کند.

طبق گزارش، به دلیل فقر بالا در بلوچستان این ایالت بیشتر تحت تاثیرات منفی بلاهایی چون سیل قرار می گیرد، 35 منطقه از 37 منطقه تحت تاثیر قرار گرفته اند و حداقل 9میلیون و 200 هزار نفر از 12 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند.

 

ارسال نظر

 
1