خبر فوری

 
 
کمک بلاعوض 100 میلیون دلاری چین به پاکستان به منظور بازسازی بزرگراه ملی ان پنج
کد خبر :2004269619

15:20 1399/10/11


برچسب ها : انجمن دوستی پاکستان و چین, بزرگراه, پاکستان, پاکستان و چین, چین, خسرو بختیار, سفیر چین, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

طی امضای تفاهمنامه ای میان مقامات دو کشور پاکستان و چین، پکن قرار است به منظور بازسازی بزرگراه ملی N5 کمک بلاعوض 100 میلیون دلاری به پاکستان ارائه دهد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طی امضای تفاهمنامه ای میان مقامات دو کشور پاکستان و چین، پکن قرار است به منظور بازسازی بزرگراه ملی N5 به مسافت 65 کیلومتر از هالا تا مورو کمک بلاعوض 100 میلیون دلاری به پاکستان ارائه دهد.

پس از برگزاری مراسم امضای تفاهمنامه دو کشور، نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد با خسرو بختیار وزیر فدرال برای امور اقتصادی دیدار و به رایزنی در رابطه با امور دوجانبه، پروژه های در دست اجرا تحت سی پیک و امور مورد علاقه دوطرفه پرداخت.

وزیر فدرال پاکستان در این بین ضمن عرض تشکر از سفیر چین بابت این کمک مالی، از پیشرفت کارگروه های مشترک دو کشور در زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیر ساخت های حمل و نقل تحت سی پیک قدردانی کرد و گفت: پروژه های توسعه اجتماعی و اقتصادی براساس موضع توسعه اقتصادی-اجتماعی حزب حاکم (تحریک انصاف PTI) هستند تا وضعیت زندگی قشر متوسط بهبود یابد و بتوان فعالیت های اقتصادی در سطح کشور را گسترش داد. خسرو بختیار همچنین کمک های چین به پاکستان برای مقابله با کووید19 و حمله ملخ های صحرایی را نیز ستود.

سفیر چین در این دیدار با مهم عنوان کردن این بزرگراه، گفت: این بزرگراه مهمی است که مناطق جنوب کشور را به مرزهای غربی متصل می کند. گفتنی است دولت چین پیش از این نیز به درخواست پاکستان سال 2011 و 2016 میلادی برای بازسازی بزرگراه های ان5 و 55 کمک کرده بود.

ارسال نظر

 
1