خبر فوری

 
 
کمک 100 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به پاکستان برای توسعه مناطق روستایی و بخش آموزش
کد خبر :1615377042

11:53 1397/10/08


برچسب ها : اتحادیه اروپا, پاکستان, کمک مالی,

وزارت خزانه داری پاکستان و اتحادیه اروپا توافقنامه ای را به امضا رساندند که بر اساس آن اتحادیه اروپا مبلغی بالغ بر 100 میلیون یورو(15 میلیارد و 910 میلیون روپیه) به پاکستان اعطا خواهد نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، وزارت خزانه داری پاکستان و اتحادیه اروپا توافقنامه ای را به امضا رساندند که بر اساس آن اتحادیه اروپا مبلغی بالغ بر  100 میلیون یورو(15 میلیارد و 910 میلیون روپیه) به پاکستان اعطا خواهد نمود.

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، مبلغ 50 میلیون یورو از این مبلغ در بخش آموزش هزینه خواهد شد، هدف از ایجاد برنامه 5 ساله توسعه نظام آموزشی، ایجاد نظام آموزشی برتر مطابق با استانداردهای جهانی در ایالت سند، کمک به جوانان برای پیشرفت و کارآفرینی و آموزش عالی و تخصصی است.

علاوه بر این، 5 میلیون یوروی دیگر از مبلغ کل اعطایی، برای توسعه اقتصادی مناطق روستایی ایالت های بلوچستان و سند هزینه خواهد شد.

همچنین مبلغ 15 میلیون یورو نیز، به صورت جداگانه اواخر سال جاری به پاکستان اعطا خواهد شد که این مبلغ برای حمایت از جمهوریت در پارلمان پاکستان به خصوص در زمینه هجدهمین اصلاحیه قانون اساسی هزینه خواهد شد.

جین فرانکوئس کوتین سفیر اتحادیه اروپا در اسلام آباد پس از امضای این توافقنامه اظهار داشت: من از تمامی شرکای حاضر به خصوص شرکای بخش اقتصادی تشکر میکنم که در تشکیل برنامه کمکی، همکاری نمودند.

وی گفت: امیدوارم این برنامه کمکی اتحادیه اروپا که از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان اروپایی فراهم گردیده است، به بهبود نظام آموزشی پاکستان، توسعه اقتصادی روستایی و تقویت دموکراسی پارلمانی کمک مثبت و شایانی نماید.

ارسال نظر

 
1