خبر فوری

 
 
کمرون منتر : پاکستان سرمایه های آمریکایی را در جای مناسبی هزینه نکرده است
کد خبر :1118585725

16:01 1397/10/23


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, تجارت, سرمایه گذاری,

سفیر پیشین آمریکا در پاکستان کمرون منتر گفت : ما مجبور به برقراری روابط مناسب با هند و پاکستان هستیم، کراچی و بمبئی را به عنوان مراکز اقتصادی دوست داریم.


 

به گزارش راز نيوز، سفیر پیشین آمریکا در پاکستان کمرون منتر طی سخنرانی در هتل خصوصی در کراچی با اشاره به عدم توجه آمریکا به پاکستان و فکر نکردن دولت آمریکا در رابطه با پاکستان گفت : دولت آمریکا نسبت به پاکستان هیچ گونه فکری نمی کند، مشکل از عمران خان نیست بلکه مسئله خطرناک این است که افراد محدودی در رابطه با پاکستان فکر می کنند.

وی افزود، آمریکا علاوه بر پاکستان در حال گفت و گو و مذاکرات با کشورهای هند، چین و روسیه نیز است. آمریکا خواستار حل کردن مسائل از مسیر گفت و گو است.

وی مهم ترین مسئله پاکستان در زمان حضور خود در این کشور به عنوان سفير را تروریسم خواند و گفت : به این منظور در سال 1378 در پاکستان اقداماتی نیز انجام داده ایم.
همچنین برای بهبودی وضعیت اقتصادی و آموزشی پاکستان نیز در سال 1392 در پاکستان فعالیت هایی انجام دادیم. وی از دلایل همکاری مالی و سیاسی آمریکا در زمینه اقتصادی و آموزش و غیره با پاکستان را خواسته آمریکا برای داشتن روابطی مناسب با پاکستان خواند و گفت : ما برای پیشرفت پاکستان در این کشور سرمایه گذاری های متعددی انجام داده ایم، اما با این وجود نیز شاهد سردی روابط دو کشور بایکدیگر هستیم.

وی با اشاره به موضوعاتی همچون : دریافت پول از آمریکا در زمان پرویز مشرف برای مبارزه با تروریسم توسط پاکستان، پرداخت مبالغی برای پیشرفت آموزش در ایالت بلوچستان و حتی سند گفت : پول هایی که آمریکا به پاکستان داده است متاسفانه در جایی که باید و شاید استفاده نشده است، به همین دلیل وضعیت فعلی پاکستان در حال حاضر بحرانی است. اما هم اکنون زمان آن فرا رسیده است تا پاکستان به جای صرف پول های آمریکا در زمینه پیشرفت، آنها را در زمینه ای که برای آن دریافت کرده است هزینه بکند و از طرفی باید بر بهبودی وضعیت درست حکومت نیز فعالیت هایی داشته باشد. وی افزود، پاکستان به دلیل برخی اقدامات در پیش گرفته موجب بی اعتمادی آمریکا نسبت به خود شده است.

کمرون اظهار داشت که آمریکا می‌داند در حال حاضر نمی توان با کشور ها از طریق جنگ به حل مشکلات پرداخت، به همین دلیل آمریکا در تلاش است تا با روش گفتمان مسائل را حل بکند، برای همین با کشورهای چین، روسیه و هند نیز در حال رایزنی است. ما مجبور به برقراری روابط مناسب با هند و پاکستان هستیم، کراچی و بمبئی را به عنوان مراکز اقتصادی دوست داریم.

ارسال نظر

 
1