خبر فوری

 
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ،مراسم عاشورای(اسد) با تدابیر ویژۀ امنیتی در بلتستان پاکستان برگزار شد۔
کد خبر :378684525

17:09 1397/05/08


برچسب ها : عاشورا, کربلا,

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ،مراسم عاشورای(اسد) با تدابیر ویژۀ امنیتی در بلتستان پاکستان برگزار شد۔


 

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ،مراسم عاشورای(اسد) با تدابیر ویژۀ امنیتی در بلتستان پاکستان برگزار شد۔

 

مراسمی ویژه از عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مناطق مختلف بلتستان پاکستان،در 240 جاهای مختلف  788 مجالس عزا برگزار شد۔

 

طبق گزارش راز نیوز مراسم ویژه سوگواری عاشورای( اسد) سالار شهیدان روز یک شنبه در بلتستان پاکستان با عقیدت و احترام برگزار شد۔در سرتاسر بلتستان  بیش از صدها مسجد و تکیه خانه وجود دارد که این مراسم معنوی بر این مکانات برگزار شد۔مراسم مرکزی روز عاشورای اسد در حسینیه صادق آباد منطقه گمبه اسکردو شروع شد۔ سخنران این مراسم حجۃ الاسلام سید حیدر موسی بودند۔ بعد از آن مردم بصورت دسته های عزادری به سمت خانقاه معله گمبه اسکردو آمدند و این مراسم پر شکوه معنعی را به پایان رساندند۔

 نا گفته نماند هر سال در برج اسد(مطابق با ماه مرداد و آگوست) مراسم عزاداری ویژه ای در مناطق مختلف بلتستان در شمال پاکستان برگزار می شود. این مراسم که فقط مختص این مناطق است از قدمتی دیرینه برخوردار بوده و همه شیعیان و دوستداران حضرت سیدالشهداء(ع) با شور و حالی وصف ناپذیر در آن شرکت می کنند۔

 

 

 

 


بنابراعتقاد مردم منطقه واقعه عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام در ماه اسد واقع شده است و به همین دلیل هر سال 2 بار مراسم عزاداری روز عاشورا را براساس تاریخ شمسی و قمری برگزار می کنند.


این مراسم پنج روزه در شهر اسکردو از شور و حال بالاتری برخوردار است به طوری که ده ها هزار نفر از  مناطق و محله های اطراف در قالب دسته جات و هیأت های عزادار در محل بازار بزرگ این شهر آمده و در مقام ’’قتلگاه‘‘ تجمعی بزرگ برپا نموده و با سوز و گدازی حزن انگیز و تأثیرگذار به اشکال مختلف به سوگواری می پردازند


این مراسم همچنین در شهر های مختلف دیگر مانند بلتستان، خپلو، روندو، کهرمنگ، شیگر، مهدی آباد ،کریس، کواردو ،کچورا، تهورگو و سایر مناطق و محله های گلگیت و بلتستان مانند کندوس، سینو، تهگس، هلدی، غورسی، غواری، کریس و غیره با شور و حالی مشابه برگزار می شود۔.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر

 
1