خبر فوری

 
 
کشف پهپاد خارجی از منطقه مرزی بلوچستان پاکستان با ایران
کد خبر :1082411028

17:47 1398/05/01


برچسب ها : ایران, بلوچستان, پاکستان, پهپاد, چاغی,

نیروهای امنیتی پاکستان خبر کشف پهپاد خارجی از منطقه نوکندی استان مرزی چاغی ایالت بلوچستان را داده اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز به نقل از منابع خبری پاکستان، نیروهای امنیتی پاکستان خبر کشف پهپاد خارجی از منطقه نوکندی استان مرزی چاغی ایالت بلوچستان را داده اند. طبق مصاحبه خبری یکی از نیروهای امنیتی پاکستان با خبرگزاری محلی، این پهپاد به صورت سالم کشف شده است که احتمال می‌رود پهپاد را به دلیل نقص فنی در این منطقه فرود آورده اند.


همچنین یکی مقامات وزارت کشور پاکستان مدعی شده است که متن نوشته شده نشان می‌دهد که احتمالا این پهپاد ایرانی است، اما درحال انجام تحقیقات تکمیلی در این زمینه هستیم.
قابل ذکر است این نخستین باری است که پهپاد سالم از منطقه مرزی ایالت بلوچستان پاکستان با ایران کشف شده است. قبل از این نیز در ژوئن سال 2017 یک پهپاد ایرانی در پنجگور بلوچستان توسط ارتش پاکستان منهدم شده بود، پاکستان می‌گوید، پهپاد را به دلیل آنکه نشانی بر روی آن هک نشده بود وقبل از آن اطلاعی داده نشده بود نیروی هوایی ساقط کرده بود.

 


یکی از خبرگزاری های پاکستان در این خصوص در خبری با بیان اهمیت استان چاغی ایالت بلوچستان نوشت : چاغی به دلیل دارا بودن به تاسیسات حساس هسته ای و دفاعی، از اهمیت بسزایی برای پاکستان برخوردار است و دشمنان نیز این منطقه را زیر نظر دارند و نیروهای امنیتی به این دلیل در منطقه تدابیر شدید امنیتی اجرا کرده اند.

 

 

ارسال نظر

 
1