خبر فوری

 
 
کشف قبر دسته جمعی باعث تازه شدن زخم بلوچ های پاکستان شد
کد خبر :542292547

17:38 1400/02/10


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, توئیتر, تویت, جوخه مرگ, سازمان های امنیتی, شفیق مینگل, هشتگ,

درپی کشف گور دسته جمعی در منطقه توتک بلوچستان و منتشر شدن عکس هایی از این گور دسته جمعی، بلوچ های ملی گرا با هشتگ #EliminateStateDeathSquads در توییتر آغاز بکار کردند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| درپی کشف گور دسته جمعی در منطقه توتک بلوچستان و منتشر شدن عکس هایی از این گور دسته جمعی، بلوچ های ملی گرا با هشتگ #EliminateStateDeathSquads در توییتر آغاز بکار کردند.

 

 

براساس تویت، عکس و ویدیوهای درحال انتشار در این هشتگ، بلوچ های ملی گرا گروه های جوخه مرگ مسلح را عامل تمامی جنایات در بلوچستان عنوان کرده و گفتند: جوخه های مرگ تحت هدایت و رهبری سازمان های امنیتی پاکستان هستند و به آنها برای آزار و اذیت و حتی قتل افراد بلوچ مجوز داده شده است و آنها مجاز به هرگونه اقدامی علیه قوم بلوچ هستند.

براساس این هشتگ، جوخه مرگ از گروهک های تروریستی کوچک تشکیل شده است که تحت رهبری و پشتیبانی سازمان های امنیتی پاکستان قرار دارد. همچنین براساس یکی از ویدیوهای منتشر شده در این هشتگ: "براساس اطلاعات بدست رسیده یک کمپ آموزش های نظامی برای گروه های جهادی در منطقه وده از شهرستان خضدار وجود دارد و شفیق مینگل از سرکرده ها و مرکز این دایره بشمار می رود؛ شفیق مینگل فرزند نصیر مینگل یکی از وزرای فدرال دوران پرویز مشرف و با ذهنیت جهادی است، براساس گزارش شفیق مینگل مدیر این کمپ آموزشی است، گروهک های تروریستی از وزیرستان و افغانستان در اینجا ائتلاف تشکیل داده و مرتکب جرایم و اقدامات تروریستی می شوند. " این ویدیو که ظاهرا برای سال ها قبل است، اما افراد ملی گرای بلوچ با انتشار چنین ویدیوهایی در این هشتگ، اظهار داشتند که این حقیقت جوخه مرگ است که علاوه بر بلوچستان در دیگر نقاط پاکستان نیز فعالیت دارند. سازمان های امنیتی پاکستان از چنین عناصر تروریستی علیه ملت بلوچ استفاده می کنند و به آنها مجوز انجام هرگونه جنایت و جرم اعم از کشتار جوانان، زنان و کودکان، راهزنی، سرقت، ربایش برای اخاذی را داده اند.

 

 

یکی از کاربران با انتشار چند عکس، افراد حاضر را از اعضای جوخه مرگ عنوان کرد.

 

 

همچنین یکی دیگر از کاربران نیز با انتشار یک عکس دیگر، اسم صاحب عکس را زکریا نوشت و او را از اعضای ویژه جوخه مرگ عنوان کرد.

 

 

شایان ذکر است جوخه مرگ و هرکس که تحت فرماندهی سازمان های امنیتی پاکستان در خاک بلوچستان فعالیت داشته باشد، در بیشتر مواقع توسط گروه های مسلح ملی گرای بلوچ که توسط سازمان های خارجی تامین می شوند، هدف قرار گرفته و کشته می شود.

 

 

ارسال نظر

 
1