خبر فوری

 
 
کشف ذخایر بزرگ نفتی در پاکستان / علت لغو دیدار طالبان با نخست وزیر عمران خان
کد خبر :693680326

17:07 1398/01/05


برچسب ها : ایران, پاکستان, ذخایر نفتی, گاز, مرز, نفت,

نخست وزیر پاکستان عمران خان طی انجام مصاحبه خبری با اظهار خبر خوش خطاب به مردم کشورش گفت : به بزرگترین ذخایر زیر دریایی نفتی و گازی آسیا در بندر کراچی دست یافته ایم.


 

به گزارش راز نیوز، نخست وزیر پاکستان عمران خان طی انجام مصاحبه خبری با اظهار خبر خوش خطاب به مردم کشورش گفت : به بزرگترین ذخایر زیر دریایی نفتی و گازی آسیا در بندر کراچی دست یافته ایم. مردم دعا کنند، با دستیابی به این ذخایر ، سرنوشت کشور و ملت پاکستان تغییر خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با دیدار وی با هیئت طالبان گفت : تاریخ و روز دیدار طالبان با ما تعیین شده بود، اما به دلیل عدم رضایت دولت افغانستان، دیدار لغو شد.

درپی خبر خوش عمران خان در رابطه با کشف ذخایر بزرگ طبیعی، معاون وزیر امور دریایی پاکستان عبدالله حسین هارون گفت : شرکت برگزیده نفت و گاز آمریکایی " اگزون موبل " نزدیکی مرز پاکستان و ایران به زودی به ذخایر بزرگی دست خواهد یافت. احتمال آن نیز وجود دارد که حجم این ذخایر از حجم نفت کویت نیز بیشتر باشد. درصورت درست بودن احتمالات، پاکستان به یکی از 10 کشور بزرگ صادر کننده نفت در جهان تبدیل خواهد شد.
براساس جزئیات حاصله، شرکت نامبرده آمریکایی موفق با انجام حفاری پنج هزار متری شده و براساس قراینی از وجود ذخایر بزرگ نفتی و گازی خبر داده است .

ارسال نظر

 
1