خبر فوری

 
 
کشف جسد یک فعال اجتماعی پس از ربودن توسط نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان
کد خبر :346114283

15:34 1401/07/01


برچسب ها : افراد مفقود شده, جبهه متحد زنده باد سند, ربودن, ربودن افراد, فعال اجتماعی, مفقود شدن,

جسد یک فعال اجتماعی ایالت سند به نام عاقب چاندیو پس از دو ماه‌ مفقود بودن در نزدیکی مرز ایران کشف شد، وی همچنین در طول عمر خود سه مرتبه توسط نیروهای امنیتی پاکستان از مناطق مختلف ایالت سند دستگیر و به مکان های نامعلومی منتقل شد.


 

سند: به گزارش راز نیوز | جسد یک فعال اجتماعی ایالت سند به نام عاقب چاندیو پس از دو ماه‌ مفقود بودن در نزدیکی مرز ایران کشف شد، وی همچنین در طول عمر خود سه مرتبه توسط نیروهای امنیتی پاکستان از مناطق مختلف ایالت سند دستگیر و به مکان های نامعلومی منتقل شد.

اولین بار در سال 2018 از منطقه لارکانه ایالت سند دستگیر و در سپتامبر 2019 به خانه خود بازگشت، همچنین برای بار دوم در ژوئیه سال 2020 از منطقه گلستان شهر کراچی ربوده شد و به مکان نامعومی منتقل گردید.

وی برای آخرین بار در تاریخ 4 ژوئیه سال جاری از منطقه حب چوکی ایالت بلوچستان توسط نیروهای امنیتی ربوده شده و پس از دوماه ناپدید بودن، جسد وی در اوایل ماه سپتامبر در نزدیکی مرز ایران کشف شد و در پی قتل عاقب چاندیو، جنبش متحد زنده باد سند در بیانیه ای وی را به عنوان یک شهید ملی اعلام کرد و گفت: عاقب چاندیو زیر بار شکنجه های دولت پاکستان جان خود را از دست داده است؛ این جنبش همچنین اعلام کرد که برای پیکر عاقب چاندیو در سراسر ایالت سند نماز میت قرائت خواهد شد.

لازم به ذکر است که ربودن افراد در ایالات سند و بلوچستان سال هاست بی وقفه ادامه دارد و اکثریت ربوده شدگان، جوانان هستند همچنین گروه صدای افراد ربوده شده سند و بلوچ بیش از یک دهه است که در حال اعتراض به اینگونه فعالیت ها علیه انسانیت است.

ارسال نظر

 
1