خبر فوری

 
 
کشف جسد یک زن بلوچ فعال در زمینه حقوق بشر در کانادا
کد خبر :848317081

12:08 1399/10/02


برچسب ها : پلیس کانادا, تورنتو, حقوق بشر, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ, قتل, کریمه بلوچ,

پلیس شهر تورنتو کانادا از کشف جسدی مربوط به زنی به نام «بانک کریمه بلوچ» از اهالی بلوچستان پاکستان که از 2 روز گذشته ناپدید شده بود خبر دادند.


بلوچستان/تورنتو: به گزارش راز نیوز| پلیس شهر تورنتو کانادا از کشف جسدی مربوط به زنی به نام «بانک کریمه بلوچ» از اهالی بلوچستان پاکستان که از 2 روز گذشته ناپدید شده بود خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جسد متعلق به «بانک کریمه بلوچ» از افراد فعال در زمینه حقوق بشر و رئیس اسبق سازمان دانشجویان بلوچ(BSO) که از 2 روز گذشته ناپدید شده است،  در یکی از مناطق حومه شهر تورنتو کانادا شناسایی و کشف گردید.

کریمه بلوچ یکی از افراد فعال در زمینه اجرای حقوق بشر در ایالت بلوچستان بوده و همواره سازمان های اطلاعاتی و دستگاه های حکومتی پاکستان را به دلیل جنایت هایشان در ایالت بلوچستان و بازداشت شهروندان بی گناه مورد انتقاد قرار می داد، وی از سوی خبرگزاری بی بی سی در فهرست 100 نفر از زنان الهام بخش، تأثیرگذار و خلاق قرار گرفته بود.

طبق گفته پلیس کریمه بلوچ آخرین بار حوالی ساعت سه بعد از ظهر روز یکشنبه سی ام آذر ماه مشاهده شده است، وی پس از آن ناپدید شده و متاسفانه روز گذشته جسد وی در شهر تورنتو شناسایی و کشف گردید.

پلیس تورنتو پس از دریافت گزارشی مبنی بر ناپدید شدن کریمه بلوچ تصاویری از وی به همراه ذکر جزئیات وضعیت ظاهری وی را در اینترنت منتشر و از مردم برای یافتن وی درخواست کمک نمود.

ناگفته نماند علی رغم آنکه تاکنون عامل و یا عاملان قتل کریمه بلوچ شناسایی نشده اند و خانواده مقتول نیز تاکنون اظهار نظری در این خصوص نکرده اند، اما احتمال می رود وی به دلیل فعالیت های ضد دولتی و انتقاد از جنایت های دستگاه های امنیتی پاکستان از سوی عناصر وابسته به سرویس های اطلاعاتی پاکستان به قتل رسیده باشد.

پیش از این نیز یک روزنامه نگار بلوچ ساکن سوئد به نام ساجد حسین ابتدا به صورت مرموز از محل اقامت خود ناپدید شد و سپس پس از گذشت چند روز جسد وی از یکی از رودخانه های سوئد کشف شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز با توجه به نوع فعالیت های ساجد حسین از احتمال نقش داشتن سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) و سازمان استخبارات نظامی پاکستان موسوم به ام آی در این قتل خبر داد.

ارسال نظر

 
1