خبر فوری

 
 
کشف جسد حفیظ الله محمد حسنی پس از چهار سال در بلوچستان پاکستان
کد خبر :2039171708

17:00 1399/06/21


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, دالبندین, ژنرال قمر جاوید باجوا, سخنگوی ارتش پاکستان, محمد حفیظ الله حسنی,

در مرکز ایالت چاغی به نام دالبندین مقامات آنجا به جسدی دست یافتند، این جسد گفته می شود متعلق به کشاورزی به اسم حفیظ الله محمد حسنی بوده


بلوچستان: به گزارش راز نیوز|در مرکز ایالت چاغی به نام دالبندین مقامات آنجا به جسدی دست یافتند، این جسد گفته می شود متعلق به کشاورزی به اسم حفیظ الله محمد حسنی بوده که 4 سال پیش در منطقه دالبندین بلوچستان به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان ربوده شده بود.
خانواده او نیز هویت این جسد را متعلق به حفیظ الله محمد حسنی می دانند.

چگونه حفیظ الله ناپدید شد؟

نعمت الله برادر محمد حسنی در این خصوص اظهار داشت که برادر وی را در تاریخ 9 شهریور 1395 توسط سرویس های امنیتی پاکستان از خانه اش در کالی قاسم خان دستگیر و ناپدید شد.
وی گفت: وقتی برادرش بعد از مدتها به خانه بازنگشت، نگرانی های خانواده بیشتر شد و وی با افسری که برادرش را دستگیر کرده بود تماس گرفت.
به گفته نعمت الله، این سرگرد برای آزادی برادرش مبلغ سنگینی را طلب کرد.
نعمت الله ادعا کرد بخاطر آزادی برادرش حاضر شده که برخی از املاک خود را بفروشد و همین طور از اقوام و دوستان خود مبالغی را قرض گرفته است تا شش میلیون و هشتصد هزار روپیه به سرگرد نیروی امنیتی بپردازد.
وی افزود با پرداخت مبلغ وی اطمینان داشت که برادرش آزاد خواهد شد اما از آزادی وی خبری دریافت نشد، پس از آن وی با پایگاه نیروی امنیتی که این افسر به آن تعلق داشت تماس گرفت.
به گفته ی نعمت الله تحقیقاتی لازم علیه این افسر صورت گرفت و او محکوم شد.

موضع ارتش پاکستان در مورد این افسر 

پس از اتهامات خانواده ی حفیظ الله، سرگرد نامبرده در دادگاه نظامی احضار شد، وی به علت سو استفاده از مقام خود در حال انجام وظیفه به حبس ابد محکوم شد.
در بیانیه ای که توسط سخنگوی ارتش در تاریخ مرداد ماه 1398 صادر شد، ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ارتش پاکستان، حکم دادگاه نظامی را تایید کرده است.

چگونه نزدیکان حافظ الله وی را شناسایی کردند؟

برادر محمدحسنی اظهار داشت: ما با کشف 3 نشانی جسد وی را شناسایی کردیم.
وی گفت: علامات دیده شده بر روی دندان جسد کشف شده مطمئن شدیم که این دندان های محمد حفیظ الله میباشد.
وی افزود: از برچسپ موجود بر روی لباس محمد حفیظ الله ما مطمئن شدیم که این لباس برای همان مغازه ای است که لباس های حفیظ الله در آن دوخته میشود، نعمت الله گفت که نشانه سوم همان کفشی بود که حفیظ الله هنگام ناپدید شدن آن را پوشیده بود در کنار جسد وی پیدا کردیم.

حفیظ الله محمد حسنی چه کسی بود؟

حفیظ الله محمد حسنی کشاورزی بود که به منطقه مرزی چاغی بلوچستان تعلق داشت. وی ساکن یکی از منطقه های چاغی بنام کالی قاسم در دالبندین بود.
به گفته برادر کوچکترش نعمت الله، حفیظ الله بزرگترین فرزند از سه برادر بود و در منطقه چتار نزدیک دالبندین کشاورزی می کرد.
پس از دو و نیم سال انتظار برای بازگشت حفیظ الله، زنان اقوام وی نیز برای آزادی وی در اردوگاهی که خانواده های دیگر نیز برای آزادی افراد مفقودالاثر بلوچستان تظاهرات کرده بودند به مدت چند روز شرکت کرده و اعتصاب غذا کردند.
در جریان این اعتراضات، دختر کوچک حفیظ الله نیز به همراه مادرش و مادر بزرگش دیده شد که عکس پدرش را در دست داشت.

ارسال نظر

 
1