خبر فوری

 
 
کشته و زخمی شدن دو نظامی آمریکایی در افغانستان
کد خبر :1970910142

20:15 1397/08/12


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, طالبان,

طبق گزارشات خبرگزاری دان ،در اثر حمله داخلی در افغانستان به سوی نظامیان آمریکایی، یک نظامی آمریکایی کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شده است.


طبق گزارشات خبرگزاری دان ،در اثر حمله داخلی در افغانستان به سوی نظامیان آمریکایی، یک نظامی آمریکایی کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شده است.

گفتنی است طبق خبر منتشر شده ، گفته شده است که در پی حمله داخلی در افغانستان به سوی نظامیان آمریکایی یک تن کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

پس از تحقیقات ابتدایی در این زمینه گفته شده است که فرد مهاجم وابسته به نیروهای دفاع و امنیت ملی افغانستان بوده است. گفتنی است که وی پس از حمله به نظامیان آمریکایی، توسط همکار خود به قتل رسید.

طبق اظهارات مقامات آمریکایی، دو فرد هدف قرار گرفته به طور فوری به فرودگاه بگرام برای کمک های امدادی منتقل شدند. لازم به ذکر است که پس از انتقال به فرودگاه بگرام برای کمک های امدادی، نظامی آمریکایی زخمی شده نجات یافته و اکنون وضعیت وی رو به بهبودی است.

اما این درحالی است که براساس اظهارات خبر گذاری رسمی طالبان افغانستان، یکی از نیروهای افغان روز شنبه با تیراندازی به سوی نظامیان آمریکایی موجب کشته و زخمی شدن چند تن از آنها شد.

در این خبرگزاری گفته شده است که آمریکا درصدد آن است تا چنین وقایعی کمتر ظاهر شده و از انعکاس خبر آن نیز جلوگیری شود. اما حقیقت آن است، زمانی که یک نظامی با برنامه ریزی حمله به دشمن جان خود را به خطر می اندازد، تنها برای کشتن یک یا دو نظامی آمریکایی حمله نمی‌کند بلکه وی سعی برآن دارد تا تعداد زیادی را مورد هدف قرار دهد.

گفتنی است که در تاریخ 18 اکتوبر 2018 نیز طی حمله ای در استان قندهار، ژنرال پلیس ایالتی عبدالرزاق و رئیس اطلاعات ایالتی عبد الموهمن کشته شده بودند. این درحالی است که فرماندهان ناتو از این حمله جان سالم به در برده بودند. لازم به ذکر است که در اثر حمله ای در هرات، در همان روز مذکوره یکی از نظامیان جمهوری چک کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شده بودند.

ارسال نظر

 
1