خبر فوری

 
کشته و زخمی شدن بیش از 90 تن بر اثر انفجار بمب در ستاد مرکزی پلیس قندهار
کد خبر :357020634

09:44 1398/04/28


برچسب ها : انفجار بمب, انفجار خودروی بمب گذاری شده, پلیس افغانستان, پلیس قندهار, دولت افغانستان, طالبان افغانستان,

در اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در مقابل ستاد مرکزی پلیس در شهر قندهار افغانستان، دست کم 12 تن جان باخته و بیش از 80 تن دیگر نیز زخمی شدند.


 

قندهار: به گزارش راز نیوز در اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در مقابل ستاد مرکزی پلیس در شهر قندهار افغانستان، دست کم 12 تن جان باخته و بیش از 80 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی رسانه های محلی افغان، مقامات پلیس و بیمارستانی، طالبان افغانستان دو خودروی بمب گذاری شده را پس از مستقر نمودن مقابل درب ورودی ستاد مرکز پلیس در قندهار آنها را منفجر نمودند که بر اثر انفجار این دو خودرو تعداد زیادی از افراد نظامی و غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

تادین خان رئیس پلیس شهر قندهار افغانستان با اعلام این موضوع که شبه نظامیان شعبه مبارزه با مواد مخدر را هدف قرار دادند گفت: شبه نظامیان طالبان پس از این انفجار اقدام به تیراندازی از محل های اطراف نمودند و نیروهای امنیتی نیز اقدام به تیراندازی متقابل به سوی شبه نظامیان نمودند که این درگیری نزدیک به دو ساعت ادامه داشت.

وی افزود: با فرار مهاجمان از محل، پلیس تمامی منطقه را به محاصره خود درآورده است و مسیرهای ارتباطی را مسدود نموده است.

همچنین طبق گفته شاهدان عینی این حادثه پس از نخستین انفجار، صدای سه انفجار پیاپی به گوش رسید و تیراندازی نیز همچنان ادامه داشت.

بحیر احمدی سخنگوی دولت محلی با اعلام آمار تلفات این حمله تروریستی ابراز داشت: 5 تن از نیروهای پلیس و 7 شهروند غیرنظامی در این حمله جان باخته اند.

طبق اعلام مقامات بیمارستانی در این حمله نزدیک به 83 نفر از جمله 40 نیروی پلیس زخمی شده اند که روند مداوا و رسیدگی به آنان آغاز شده است.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با انتشار بیانیه ای ابراز داشت: دولت کابل در حال تلاش برای یافتن راه حل اساسی جهت ایجاد صلح در کشور است اما طالبان با چنین اقداماتی این نکته را به اثبات می رساند که این گروه خواهان برقراری صلح در کشور نیست.

ارسال نظر

 
1