خبر فوری

 
کشته و زخمی شدن بیش از 50 تن در اثر درگیری میان افراط گرایان تحریک لبیک پاکستان و پلیس در ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :363348932

13:53 1401/07/26


برچسب ها : پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس پاکستان, تحریک لبیک پاکستان, تیراندازی, درگیری مسلحانه, دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا, سعد حسین رضوی, مبشر لقمان,

در پی درگیری میان افراط گرایان حزب ممنوعه تحریک لبیک پاکستان به سرپرستی حافظ سعد حسین رضوی و نیروهای پلیس در منطقه حویلیان ایالت خیبر پختون خوا بیش از 50 تن کشته و زخمی شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در پی درگیری میان افراط گرایان حزب ممنوعه تحریک لبیک پاکستان به سرپرستی حافظ سعد حسین رضوی و نیروهای پلیس در منطقه حویلیان ایالت خیبر پختون خوا بیش از 50 تن کشته و زخمی شدند.

طبق اعلام مقامات پلیس ایالت خیبر پختون خوا، حزب ممنوعه تحریک لبیک پاکستان علی رغم اعمال ممنوعیت تردد از سوی پلیس اقدام به برگزاری راهپیمایی به مناسبت میلاد حضرت پیامبر اعظم(ص) در منطقه حویلیان نمودند.

در این راهپیمایی تعداد 6 الی 7 هزار نفر از اعضای حزب لبیک پاکستان با بی توجهی به قانون منع رفت و آمد ماده 144 در منطقه به سرپرستی حافظ سعد حسین رضوی، مفتی شفیق امین و قاری عمیر الزاری به همراه 650 دستگاه خودرو برای ورود به منطقه و برگزاری راهپیمایی تلاش نمودند.

در این هنگام هیئتی متشکل از مقامات محلی، اعضای شورای حل اختلاف(DRC)، شورای صلح، علما و رهبران مذهبی و تاجران محلی به منظور ایجاد امنیت و ثبات در منطقه برای گفتگو با رهبران حزب تحریک لبیک پاکستان تلاش نمودند؛ اما آنان ضمن رد مذاکرات 33 تن از مقامات و نیروهای پلیس مستقر در محل را هدف حمله قرار دادند. آنان با استفاده از اسلحه، چوب و چماق، تیرکمان‌های بچه گانه و شیشه‌های شکسته به نیروهای پلیس یورش برده و تعداد زیادی از آنان را مجروح کردند.

به گفته پلیس، اعضای حزب تحریک لبیک پاکستان علاوه بر خودروی پلیس چندین دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به مردم را به آتش کشیده و با به غارت بردن سلاح از محل گریختند، آنان همچنین 5 کارمند دولتی را نیز ربودند که پس از مدتی آزاد شدند.

به دنبال این اقدام حزب تحریک لبیک پاکستان، پرونده قضایی علیه اعضای این حزب ممنوعه در مرکز پلیس حویلیان تحت مواد مختلف قانون مدنی تشکیل و 34 تن از اعضای این حزب دستگیر شدند.

این در حالی است که سعد رضوی رهبر حزب ممنوعه تحریک لبیک پاکستان مدعی تیراندازی مستقیم نیروهای پلیس به سوی اعضای حزب و جان باختن 14 تن و زخمی شدن 13 تن دیگر از اعضای حزب تحریک لبیک در پی تیراندازی‌های پلیس در منطقه حویلیان شد.

حافظ سعد رضوی در گفتگوی اختصاصی با برنامه کهرا سچ(حقیقت واقعی) به میزبانی مبشر لقمان مجری سرشناس پاکستانی که در حال حاضر ممنوع‌التصویر است ابراز داشت: ما پس از برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز در حال بازگشت بودیم که نیروهای پلیس به صورت مستقیم اقدام به تیراندازی به سوی ما کردند، در نتیجه این تیراندازی‌ها و شلیک گاز اشک‌آور 14 تن از اعضای حزب ما جان باخته و 13 تن همچنان در بیمارستان تحت درمان قرار دارند که وضعیت وخیم به سر می‌برند.

وی افزود: ما هدف تیراندازی قرار گرفتیم و پرونده‌های قضایی نیز علیه ما تشکیل گردید، آیا این عدالت است؟ نه در پاکستان و نه در هیچ جایی از جهان قانون اجازه تیراندازی مستقیم به سوی شرکت کنندگان در راهپیمایی را نمی‌دهد، اما کارمندان ما هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفتند.

 

ارسال نظر

 
1