خبر فوری

 
کشته و زخمی شدن بیش از 20 تن در اثر انفجارهای مختلف در افغانستان
کد خبر :1061401727

16:49 1399/11/25


برچسب ها : پلیس افغانستان, پلیس قندهار, پلیس کابل, جلال آباد, نیروی امنیتی افغاسنتان,

در جریان سه انفجار انتحاری در نقاط مختلف افغانستان 5 نیروی پلیس افغان جان باخته و 20 تن دیگر نیز زخمی شدند.


کابل: به گزارش راز نیوز| در جریان سه انفجار انتحاری در نقاط مختلف افغانستان 5 نیروی پلیس افغان جان باخته و 20 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخستین انفجار زمانی که یک کاروان نیروهای پلیس در حال عبور از یکی از مناطق پر رفت و آمد ولایت کنر بود صورت گرفت، این حادثه در اثر انفجار خودروی انتحاری از پیش مستقر شده در منطقه رخ داد.

شدت این انفجار به قدری بود که ساختمان های مدرسه و منازل اطراف منطقه دچار آسیب شدید شده و علاوه بر شکسته شدن شیشه 8 خودروی مستقر در محل 3 باب مغازه نیز دچار خسارت شدند.

دین محمد عضو شورای ولایت کنر در این خصوص خبر داد: در اثر انفجار انتحاری مذکور محمد فیروز فرمانده پلیس به همراه 4 تن دیگر جان باختند.

از سوی دیگر یک مرکز ایست و بازرسی پلیس در ولایت قندهار توسط یک خودروی انتحاری هدف قرار گرفت که در اثر آن 12 نیروی پلیس زخمی شدند، تاکنون هیچ اطلاعی مبنی تلفات جانی این حادثه گزارش نشده است، سخنگوی فرماندار قندهار مسئولیت این حمله را متوجه طالبان نموده است.

همچنین طبق گفته منابع امنیتی افغان یک کاروان نیروهای پلیس در جلال آباد هدف حمله خودروی انتحاری قرار گرفت، این انفجار منجر به زخمی شدن 4 نفر از نیروهای پلیس و 3 شهروند افغان شد، مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل گردیدند و وضعیت سه نیروی پلیس وخیم گزارش شده است.

لازم به ذکر است تاکنون هیچ گروه تروریستی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما باید به یاد داشت مسئولیت حمله به نیروهای امنیتی افغان در پایتخت عمدتا از سوی گروه تروریستی داعش و در دیگر مناطق افغانستان نیز از سوی طالبان بر عهده گرفته می شود.

ارسال نظر

 
1