خبر فوری

 
 
کشته شدن یکی از شبه نظامیان بلوچ طی درگیری با جوخه مرگ در شهرستان آواران
کد خبر :413420968

15:13 1400/09/30


برچسب ها : آواران, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جوخه مرگ, درگیری, درگیری مسلحانه, سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچ, سرگرد گهرام بلوچ, شبه نظامیان بلوچ,

سرگرد گهرام بلوچ گفت: گروه جوخه مرگ وابسته به دولت پاکستان سعی داشتند راه شبه نظامیان را در منطقه سورگر بخش جهاؤ شهرستان آواران مسدود کنند که منجر به درگیری میان دو طرف شد.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای اعلام کرد: روز جمعه 26 آذر (17 دسامبر) گروه جوخه مرگ وابسته به دولت پاکستان سعی داشتند راه شبه نظامیان را در منطقه سورگر بخش جهاؤ شهرستان آواران مسدود کنند که منجر به درگیری میان دو طرف شد.

وی افزود: در این نبرد طولانی شبیر بلوچ ملقب به رضا بلوچ ساکن منطقه گریشه بخش خضدار یکی از شبه نظامیان جبهه آزادی بخش بلوچستان جان خود را از دست داد. وی همچنین در حین مبارزه همراه با همرزمانش خسارات سنگینی به پرسنل جوخه مرگ وارد کرد.

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای محلی جوخه مرگ که در این درگیری شرکت داشتند شناسایی شده اند و از جمله آنان سلیم فرزند لالو مستقیماً در این درگیری شرکت داشت در حالی که خود به همراه ثاقب فرزند میر عبدالستار سستگان جهاؤ و استاد محمد یار فرزند خان جان ساکن دمب به رهبری علی محمد جهاؤ کار می کنند.

وی بیان کرد: این عناصر به همان اندازه با ارتش پاکستان در جنایات جنگی و نسل کشی بلوچ ها شریک هستند و مورد هدف شبه نظامیان بلوچ قرار می گیرند و از مردم بلوچ خواسته می شود که از آنها دوری کنند.

ارسال نظر

 
1