خبر فوری

 
 
کشته شدن فرد متهم به "توهین رسالت" به ضرب گلوله در دادگاه پیشاور / واکنش آمریکا
کد خبر :541113089

16:38 1399/05/09


برچسب ها : پیشاور, دادگاه, فرقه قادیانی, مذهب احمدی,

طاهر احمد نسیم ساکن اچینی بالا پیشاور به جرم کفر و توهین رسالت حین بررسی پرونده در دادگاه پیشاور، به ضرب گلوله "خالد" مقابل قاضی، کشته شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| طاهر احمد نسیم ساکن اچینی بالا پیشاور به جرم کفر و توهین رسالت حین بررسی پرونده در دادگاه پیشاور، به ضرب گلوله "خالد" مقابل قاضی، کشته شد. محمد علی گندا پور رئیس پلیس مرکز پیشاور با بازدید از محل قتل در دادگاه، در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: طاهر احمد نسیم طی دادرسی در دادگاه قاضی شوکت علی به ضرب گلوله کشته شد، درحالیکه قاتل به طور فوری دستگیر و به زندان منتقل شده است. درحال انجام تحقیقات و بررسی تصاویر ثبت شده توسط دوربین های دادگاه هستیم تا بدانیم که فرد مهاجم چگونه به همراه سلاح وارد دادگاه شده است.

براساس اسناد دادگاه، پرونده مقتول به جرم توهین به پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) از سال 2018 در جریان بود، و شکایت نامه ای علیه مقتول در تاریخ 13 فروردین 1397 توسط ملک اویس ساکن نوشهره براساس بند های 295، 198 و 253 قانون اساسی پاکستان در کلانتری سربند ثبت شده بود که پس از آن مقتول متهم در 5 اردیبهشت همان سال دستگیر و روانه زندان شد.

براساس اظهارات شکایت کننده، متهم طاهر احمد نسیم پس از ارسال درخواست دوستی به وی در صفحه فیس بوک و درخواست برای انجام مناظره، ملک اویس را به پیشاور فراخواند و مدعی شد که او نایب میرزا غلام احمد قادیانی و پیامبر صده 15 بوده و از او در قرآن نیز یاد شده است. ملک اویس در شکایت نامه خود اظهار داشت که وی اسنادی دارد که نشان می دهد طاهر احمد نسیم مدعی نبوت شده است، بنابراین باید اقدامی قانونی علیه او انجام شود.

طبق گفته یکی از وکلای دادگستری، شخص مهاجم قبل از تیراندازی به سوی متهم طاهر، فریاد زد که طاهر از فرقه احمدی است و مرتکب توهین به پیامبر شده، سپس تیراندازی کرد.

 

از طرفی وزارت امور خارجه آمریکا در پیام تویتری ضمن ابراز همدردی با خانواده مقتول، نوشت: ما به خانواده مقتولی که در داخل دادگاه پاکستان کشته شده است، تسلیت می گوییم. ما از پاکستان می خواهیم تا ضمن اقدام فوری، اصلاحاتی را انجام دهد تا دیگر شاهد چنین حوادث شرم آوری نباشیم.

ارسال نظر

 
1