خبر فوری

 
 
کشته شدن دو نفر و ناپدید شدن عده ای بدست ارتش پاکستان در بلوچستان
کد خبر :1336558624

14:28 1400/03/10


برچسب ها : ارتش پاکستان, جنبش ملی بلوچستان, سازمان های حامی حقوق بشر در بلوچستان, ناپدید شدن اجباری,

| سخنگو جنبش ملی بلوچستان پاکستان گفت: خشونت ارتش پاکستان در سراسر بلوچستان ادامه داره و مردم تحت مجارات جمعی قرار گرفته اند


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | سخنگو جنبش ملی بلوچستان پاکستان گفت: خشونت ارتش پاکستان در سراسر بلوچستان در جریان بوده و مردم تحت مجازات جمعی توسط ارتش پاکستان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: ارتش پاکستان طی دو دهه گذشته به همراه سایر نهادها ویرانی های را در بلوچستان بوجود اورده اند،  هیچ روزی نیست که مردم بلوچستان در آن آسایش داشته باشند،  همچنین چندین روز است که عملیات هولناکی در مناطق مختلف در جریان است.

وی گفت: منطقه وسیعی از کالکور از چند روز قبل در محاصره ارتش پاکستان بوده و ارتش زنان و کودکان را در بازار های میر شاهو،  باکشی و شیخ هارون به طرز وحشیانه ای شکنجه کرده است.

در همین حین دو نفر به نام های بولا پسر مولا بخش و عصاء پسر مارو به شهادت رسیدند.  همچنین عیسی پسر ویدی، رحمت پسر احمد، موسی پسر محمد.، و حاصل خان پسر احمد، بهار پسر نذر و بخش پسر دیدار را به همراه عده دیگر دستگیر و ناپدید کردند، عملیاتی مانند آن امروز نیز ادامه داشته است.

لازم به ذکر است که ارتش پاکستان در سال گذشته اقوام نزدیک عیسی ویدی، دلجان پسر مدت، رکو پسر مدت، الله داد پسر خالق داد را نیز به قتل رسانده است. این درحالی است که بسیاری از زنان خانواده عیسی توسط ارتس پاکستان دستگیر شده و پس از چند روز تحمل آزار و شکنجه آزاد شدند.

سخنگو ادامه داد: این سلسله مجازات جمعی ادامه دارد و دو نفر کشته  شده هم از بستگان مبارزان بلوچ بودند به همین دلیل هدف قرار گرفتند.

وی گفت: نسل کشی در بلوچ  بدلیل سکوت سازمان های بین المللی در حال افزایش است و اکنون زمان آن رسیده که سازمان های بین المللی اقدام موثری انجام دهند

ارسال نظر

 
1