خبر فوری

 
 
کشته شدن دو شهروند بلوچ پاکستانی در پی تیراندازی عناصر ناشناس در قندهار افغانستان
کد خبر :42485680

15:53 1399/10/01


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, تیراندازی, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ, قندهار,

در پی تیراندازی عناصر مسلح ناشناس در قندهار افغانستان دو بلوچ پاکستانی جان باختند، منابع بلوچ معتقدند این افراد توسط سازمان اطلاعات پاکستان آی اس آی به قتل رسیده اند.


قندهار: به گزارش راز نیوز| در پی تیراندازی عناصر مسلح ناشناس در قندهار افغانستان دو بلوچ پاکستانی جان باختند، منابع بلوچ معتقدند این افراد توسط سازمان اطلاعات پاکستان آی اس آی به قتل رسیده اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، روز گذشته در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس در استان قندهار افغانستان گل بهار بگتی به همراه فرزندش مراد علی بگتی جان خود را از دست داده اند.

در این میان شیر محمد بگتی سخنگوی حزب جمهوری خواه بلوچ طی بیانیه ای ضمن تایید این خبر سازمان اطلاعات پاکستان را عامل این اقدام عنوان نموده است.

وی در بیانیه خود ابراز داشت: مهاجران بلوچ مقیم افغانستان به صورت مکرر از سوی عناصر وابسته به سازمان های اطلاعاتی پاکستان هدف حملات تروریستی قرار می گیرند و سازمان های امنیتی افغانستان قادر به تامین امنیت شهروندان بلوچ نیستند.

این در حالی است که رسانه های وابسته به دولت و دستگاه های حکومتی پاکستان مدعی شده اند افراد کشته شده در قندهار از اعضای وابسته به سازمان جاسوسی هند و سازمان امنیت ملی افغانستان هستند.

این رسانه ها مدعی شده اند که گل بهار با نام مستعار جمال خان مسئولیت دریافت کمک های مالی از سازمان جاسوسی هند(RAW) بوده و علاوه بر این هند با سازمان امنیت افغانستان(NDS) نیز در ارتباط بود.

ارسال نظر

 
1