خبر فوری

 
کشته شدن 5 تن در اثر انفجار در نزدیکی خودروی کمیته صلح در شهرستان سوات ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :1851109906

11:55 1401/06/23


برچسب ها : اعضای کمیته صلح, انفجار بمب, ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, سوات, محمد خراسانی, کمیته صلح,

در اثر انفجار یک بمب در نزدیکی خودروی حامل عضو کمیته صلح در شهرستان سوات ایالت خیبر پختون خوا یکی عضو کمیته صلح به همراه 4 تن دیگر کشته شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در اثر انفجار یک بمب در نزدیکی خودروی حامل عضو کمیته صلح در شهرستان سوات ایالت خیبر پختون خوا یکی عضو کمیته صلح به همراه 4 تن دیگر کشته شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تروریست‌های ناشناس روز گذشته خودروی حامل ادریس خان عضو کمیته صلح را در منطقه کبل شهرستان سوات هدف قرار دادند که در نتیجه آن ادریس خان به همراه چهار تن دیگر از جمله دو نیروی پلیس کشته شدند.

به گفته فیاض خان رئیس مرکز پلیس منطقه کبل شهرستان سوات انفجار به وسیله یک بمب کنترل از راه دور صورت گرفته است و در آن ادریس خان عضو کمیته صلح هدف قرار گرفت.

وی افزود: اجساد کشته شدگان این حادثه تروریستی به مرکز آموزشی درمانی سیدو شریف منتقل شده است.

نیروهای پلیس بلافاصله پس از این انفجار در محل حادثه حضور یافته و جستجوی منطقه پرداختند.

محمود خان وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا با پیگیری این حادثه تروریستی خواستار ارائه گزارش از بازرس کل پلیس این ایالت شد.

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

محمد خراسانی سخنگوی این گروه تروریستی در بیانیه‌ای اعلام داشت: رئیس کمیته صلح که فعالیت‌های ضد طالبانی داشت را در منطقه بره باندی شهرستان سوات هدف قرار دادیم.

وی افزود: ادریس خان در اقداماتی همچون به شهادت رساندن مجاهدان ما، بی احترامی به آنان و اذیت و آزار اعضای خانواده مجاهدان نقش داشت، وی از 13 سال تحت تعقیب نیروهای ما قرار داشت.

ارسال نظر

 
1