خبر فوری

 
کشته شدن 4تن از جنگجویان جبهه آزادیبخش بلوچ در درگیری با ارتش پاکستان
کد خبر :728020042

13:37 1399/06/29


برچسب ها : ارتش پاکستان, بلوچستان, جبهه آزادی بخش بلوچ, درگیری, دکتر الله نظر بلوچ, راقه کلان, گهرام بلوچ,

گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچ طی بیانیه ای از کشته شدن 4 جنگنجوی خود توسط ارتش پاکستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچ طی بیانیه ای از کشته شدن 4 جنگنجوی خود توسط ارتش پاکستان خبر داد.
گهرام بلوچ اظهار داشت: جبهه آزادیبخش بلوچ و ارتش پاکستان روز جمعه در راقه کلان رو در روی هم قرار گرفتند که منجر به درگیری دو طرف شد. در این درگیری ، چهار افسر BLF، فرمانده مسلم فرزند محمد حسین، ستوان دوم سكندر فرزند محمد ابراهیم، لیاقت فرزند ملا عبدالقادر و سعدالله کشته شدند.
وی افزود: آنان حین عملیات ارتش در منطقه های راقه و گچاک بوسیله ارتش کشته شدند. 
در این عملیات نیروهای ارتش به همراه بالگردهای مسلح با نقض قوانین جنگی، جمعیت غیرنظامی را هدف قرار داده خانه های بسیاری از شهروندهای بلوچ به آتش کشیده و اموال آنها توسط ارتش به غارت برده شد.
سرگرد گهرم بلوچ گفت: شهید مسلم بلوچ برادر کوچک فرمانده شهید سلیمان شیهک و برادرزاده رهبر BLF دکتر الله نظر بلوچ است.شهید سکندرالله و لیاقت نیز از برادر زادگان دکتر الله نظر بلوچ بودند.
گهرام بلوچ ابراز داشت: بیش از پنجاه تن از نزدیکان دکتر الله نظر بلوچ در مبارزه برای آزادی ملی بلوچ به شهادت رسیده اند. ارتش پاکستان با هدف قرار دادن بستگان و نزدیکان رهبران بلوچ آنها را تحت فشار گذاشته است، ارتش پاکستان بسیاری از مبارزان، رهبران و بستگان آنها را به شهادت رسانده اند و برخی از آنان را ربوده و در زندان نگاه داشته است.
این اقدام‌های ناپسند ارتش باعث ایجاد تنفر علیه پاکستان در میان اکثر مردمان بلوچ شده است.به دلیل همین بیزاری وهمچنین انجام جنایات از سوی نهادهای دولتی و امنیتی، باعث تقویت جنبش ملی بلوچ شده و بیست سال بدون وقفه جریان داشته است، ما متعهد می شویم که ماموریت شهدای ما با انرژی بیشتری تا برپایی بوچستان مستقل و آزاد ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1