خبر فوری

 
کشته شدن 20 نفر و ربوده شدن 45 تن دیگر در ایالت بلوچستان طی ماه جاری
کد خبر :28985869

14:20 1397/07/25


برچسب ها : افراد ربوده شده, بلوچستان, سازمان اطلاعات پاکستان,

تنها در دو هفته آغازین ماه اکتبر،تعداد 20 نفر از شهروندان بلوچ به قتل رسیده اند و 45 تن دیگر نیز توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان ربوده شده اند.


 

کویته:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاریTHE BALOCHISTAN طی 2 هفته اول ماه جاری میلادی،20 نفر در بلوچستان پاکستان کشته و 45 تن دیگر نیز ربوده شدند.

انجمن دفاع از حقوق بشر شهروندان بلوچ خبر داده است که تنها در دو هفته آغازین ماه اکتبر،تعداد 20 نفر از شهروندان بلوچ به قتل رسیده اند و 45 تن دیگر نیز توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان ربوده شده اند.

این انجمن با اشاره به این موضوع که دو هفته آغازین ماه اکتبر برای شهروندان بلوچ بسیار سخت بوده،در انتقاد از دولت گفت:طی 10 سال گذشته ظلم های متعددی توسط سازمان های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی علیه شهروندان بلوچ روا داشته شده است و دولت جدید تاکنون هیچ اقدام مثبتی برای توقف این اقدامات ظالمانه سازمان های اطلاعاتی و احقاق حقوق شهروندان مظلوم بلوچستان انجام نداده است.

سخنگوی انجمن دفاع از حقوق بشر شهروندان بلوچ در ادامه افزود: عملیات های ارتش،یورش و حمله به خانه های مردم بلوچ و ربودن آنان و سپس اعدام غیر قانونی همچنان ادامه دارد.

وی گفت:طی دو هفته ابتدایی ماه جاری تعداد 43 نفر اعم از زن و کودک توسط ارتش از مناطق کیچ و آواران ربوده شدند که 24 نفر از آنان پس از مدتی آزاد شدند،در حالی که از سرنوشت 19 نفر دیگر خبری در دست نیست.

همچنین 20 نفر از شهروندان بلوچ ساکن ایالت بلوچستان پاکستان به روش های مختلف به قتل رسیده اند،از میان این تعداد،12 تن بر اثر تیراندازی افراد ناشناس کشته شده اند و جسد تجزیه شده و غیر قابل شناسایی 4 تن دیگر از شهروندان بلوچ نیز کشف شده است.

2 نفر دیگر نیز به در اثر شدت شکنجه ها و اذیت و آزار نیروهای امنیتی،در حین بازداشت کشته شدند و یک جسد مجروح دیگر نیز از سطح شهر سبی بلوچستان کشف شده است.

همچنین یک نفر دیگر نیز بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در حین تعقیب و گریز به قتل رسیده است.

یوسف اقبال ساکن ملک آباد منطقه کیچ در تاریخ 3 اکتبر از سطح شهر تربت توسط مامواران اطلاعاتی ربوده شد و پس از 2 ساعت رها شد اما مجددا توسط مامواران اطلاعاتی ربوده شد و تاکنون هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

در تاریخ 4 اکتبر،نیروهای مرزبانی پاکستان میراک بابو و بادل احمد را از سطح شهر تربت ربودند.میراک بابو و بادل احمد ساکن شهر قلات منطقه کیچ و شاغل در مغازه نانوایی بودند.

در تاریخ 7 اکتبر،ماموران اطلاعاتی 3 نفر به نام های ماکو اشرف، رشید محمد و مجید نور محمد را از منطقه لعل بازار آوارام ربودند.

گفته میشود مجید نور محمد به شغل چوپانی مشغول بوده و ارتش پاکستان وی را در حین چوپانی در مناطق کوهستانی جاهو ربوده است.

در تاریخ 12 اکتبر،نیروهای امنیتی با محاصره روستای مچت واقع در منطقه دشت ناحیه کیچ 4 نفر از جمله موسی حمزه،خلیل حمزه،شیر جان و فیصل غفور را با خود برده اند.

همچنین اجساد سوخته و متلاشی شده از مناطق مختلف ایالت بلوچستان کشف شده اند که احتمال میرود به دست نیروهای امنیتی و سازمان های اطلاعاتی به قتل رسیده باشند.

سازمان اطلاعات پاکستان،شهروندان بلوچ را بسیار تحت فشار قرار داده است و آنان را به بهانه های مختلف از منازلشان ربوده و تا سال ها تحت بازداشت نگه میدارد،بدون آنکه خانواده و بستگان این افراد را از وضعیت عزیزانشان آگاه کنند.

ارسال نظر

 
1