خبر فوری

 
 
کریس مورفی : مدارس دینی پاکستان توسط کمک های مالی عربستان سعودی اداره می‌شوند
کد خبر :1044820060

15:08 1397/07/17


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, عربستان سعودی,

سناتور آمریکایی اذعان داشت که بیشتر مدارس دینی پاکستانی از عربستان سعودی تامین مالی می‌شوند که این بودجه و کمک های مالی موجب افزایش تروریسم و تنفر میان مسلمانان و غیره شده است.


کریس مورفی یکی از اعضای مجلس ایالات متحده طی مصاحبه مطبوعاتی گفته است که ، در پاکستان 24 هزار مدارس دینی وجود دارد که از میان این 24 هزار مدارس، چند هزار مدارس به گونه ای هستند که از عربستان سعودی کمک مالی دریافت می‌کنند. وی افزود این امر موجب افزایش ناامنی و تروریسم در پاکستان شده است. در این مدارس بر خلاف شیعه و کشورهای غربی تبلیغ می‌شود.

سناتور آمریکایی در این زمینه اذعان داشت که بیشتر مدارس دینی پاکستانی از عربستان سعودی تامین مالی می‌شوند که این بودجه و کمک های مالی موجب افزایش تروریسم و تنفر میان مسلمانان و غیره شده است. وی ادامه داد، که عربستان سعودی تاکنون برای افزایش و گسترش تفکر وهابیت در پاکستان 100 میلیارد دلار خرج کرده است.
کریس مورفی درپایان سخنان خود افزود، مدارس دینی پاکستان وابسته به کمک های مالی عربستان سعودی هستند که این امر موجب شیوع تفکر آنها ( عربستان سعودی) در پاکستان و منطقه شده است. وی افزود عربستان سعودی علاوه بر پاکستان در مناطق دیگر نیز برای ترویج عقاید خود هزینه می‌کند.

ارسال نظر

 
1