خبر فوری

 
کراچی : دستگیری 5 تروریست توسط گروه مبارزه با تروریسم
کد خبر :597051003

11:00 1397/06/30


برچسب ها : بلوچستان, تروریست, سازمان مبارزه با تروریسم,

گروه مبارزه با تروریسم 5 مظنون وابسته به گروه تروریستی داعش ، تحریک طالبان پاکستان و ارتش آزادی خواه بلوچ را پس از عملیات ضد تروریستی دستگیر کرد.


کراچی : دستگیری 5 تروریست توسط گروه مبارزه با تروریسم

 

گروه مبارزه با تروریسم 5 مظنون وابسته به گروه تروریستی داعش ، تحریک طالبان پاکستان و ارتش آزادی خواه بلوچ را پس از عملیات ضد تروریستی دستگیر کرد.

 

جنید شیخ ، سرپرست ارشد گروه مبارزه با تروریسم گفت : گروه مبارزه با تروریسم پس از عملیات ضد تروریستی در تاریخ 3 محرم در منطقه اورنگی تاون ، توانست افرادی با نام های حافظ عمران خان ، زاهد خان و عصمت الله که در امور مالی تروریستی فعالیت می کردند را دستگیر کند.

 

طبق اطلاعات به دست آمده : مظنونین متهم به حمله به منطقه نظامی در سال 2016 بوده اند.

 

طبق گفته نیرو های امنیتی : نیرو های امنیتی پس از بررسی اطلاعات به دست آمده متوجه شدند که مظنونین قصد آشوب در ماه محرم الحرام در شهر را داشته اند.

 

علاوه بر آن پس از عملیات ضد تروریستی نیرو های امنیتی در منطقه کورنگی علیه گروه آزادی بخش بلوچ ، موفق به دستگیری 2 مظنون به نام های ، عبد الرشید احمد و غلام دستگیر شدند.

 

براساس مدعای اداره گروه مبارزه با تروریسم ، هر دو مظنون دستگیر شده در یک حمله بمب در مسیر راه آهن سال 2017 نیز شرکت داشته اند و متخصص بمب گذاری هستند.

 

بیشتر بدانید

 

به گفته سپاه صحابه پاکستان : طبق اطلاعات به دست آمده پس از عملیات جستوجو و دستگیری حافظ عمران خان متوجه شدند که شخص نام برده در حال یادگیری کمک های اولیه امداد بوده است ، که دو زخمی در منطقه خیبر پختون خوا توسط این شخص درمان شدند.

 

 

طبق بررسی هایی که انجام شده وی تا کنون 32 نفر از تروریست های زخمی شده را درمان کرده است.

 

وی گفت : زاهد خان پس از فروپاشی حزب ملی عمومی به حزب تحریک طالبان پیوست .

 

مظنونین در بازجویی به خدمت در اداره های غیر قانونی اعتراف کردند علاوه بر آن دستور کشتن نیرو های امنیتی بر عهده آنان بود.

 

اطلاعات به دست آمده از سومین مظنون دستگیر شده مبنی بر این که عصمت الله در زابل افغانستان به دنیا آمده و در منطقه پشین بلوچستان سکونت داشته است.

 

در ادامه تحقیقات گفته شد : از طرف پاکستان برای حمایت از ایالات متحده آمریکا در جنگ افغانستان وی به حزب لشکر جهنگوی پیوست.

 

ارتش آزادی بخش بلوچستان

 

جنید شیخ گفت : غلام دستگیر از منطقه گهوتکی سند بوده و تحصیلات عالی داشته است که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

 

طبق گفته نیرو های امنیتی ارتش آزادی بخش بلوچستان : رشید احمد وابسته به منطقه مستونگ بلوچستان بوده است ، وی پس از اقدام به قتل نواب اکبر بگتی به حزب سازمان ممنوعه پیوست.

ارسال نظر

 
1