خبر فوری

 
 
کراچی : بازداشت افرادی به اتهام جمع آوری کمک برای گروه های تروریستی
کد خبر :1402293705

15:49 1397/07/27


کراچی : جمع آوری کمک مالی و استفاده آن برای تقویت گروه های تروریستی در مرز افغانستان مورد شناسایی قرار گرفت.


کراچی : بازداشت افرادی به اتهام جمع آوری کمک برای گروه های تروریستی

 

کراچی : جمع آوری کمک مالی و استفاده آن برای تقویت گروه های تروریستی در مرز افغانستان مورد شناسایی قرار گرفت.

 

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری کراچی : بودجه مورد نظر برای پشتیبانی مالی تروریست ها از طریق آدم ربایی و اخاذی تامیین میشد ، عمده فعالیت افراد تروریستی باج گیری از قومیت های مذهبی و بلوچ بوده است ، افرادی که در معادن مشغول به کار بوده اند .

 

اعضای گروه تروریستی پس از حمله به قومیت های مذهبی در شهر کویته از آنان اخاذی می کردند و پول هایی که از طریق آدم ربایی و باج به دست می آمد برای کمک های مالی به گروه های تروریستی فرستاده می شد.

 

به گزارش نیکتا : پس از بررسی این پرونده و آماده سازی آن ، گزارش مربوطه در سفر اخیر گروه FATF به پاکستان ارائه شد.

 

پول های به دست آمد از طریق آدم ربایی و اخاذی، به صورت دستی به افغانستان فرستاده میشد ، برای فرستادن این حجم زیاد پول به افغانستان ، از 40 حساب بانکی استفاده می کردند ، افغانستان پس از دریافت پول، فرد ربوده شده را آزاد می کرد.

 

شناسایی و بازداشت این گروه تروریستی در منطقه گلستان جوهر که درحال واردات انسانهای ربوده شده بودند اتفاق افتاد ، پس از ربودن یک شهروند، از خانواده وی خواستار پرداخت 10 میلیون روپیه شدند.

 

پس از بررسی های متعدد نیرو های امنیتی ، راه ارتباطی گروه تروریستی مشخص شد ، راه ارتباطی این گروه از کراچی به بلوچستان و از بلوچستان به افغانستان بوده است.

 

 

از ابتدای شروع فعالیت این گروه تروریستی تا کنون 8 تا 10 میلیون روپیه به افغانستان فرستاده شده است .

 

گروه تروریستی نام برده در عملیات های تروریستی همچون : اقدامات تروریستی در بیمارستان شهر کویته ، مرکز آموزش پلیس کویته ، قتل مهندس های چینی در کویتیه  نقش داشته اند.

 

 نیکتا بار دیگر یکی از پرونده های آدم ربایی را در دست گرفت که طی بررسی این اطلاعات به این نتیجه رسید که : هر دو پرونده طی بررسی کامل که انجام شد برای هیئت کارکنان مالی فرستاده شد.

ارسال نظر

 
1